הרב מצגר לרבנים: יש להודות על המציאות הכלכלית בישראל

הרב הראשי לישראל פנה לכלל הרבנים בישראל וביקש מהם לקבוע בשבת תפילת הודאה על גשמי הברכה שפקדו את ישראל באחרונה

חדשות כיפה אורי פולק 09/02/12 14:06 טז בשבט התשעב

הרב מצגר לרבנים: יש להודות על המציאות הכלכלית בישראל
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שיגר היום (ה') מכתב לכלל רבני ישראל, בו הוא קורא להם ולציבור להודות לקב"ה על גשמי הברכה שפקדו את ישראל בתקופה האחרונה, ועל המציאות הכלכלית בישראל, השומרת על יציבות, כדבריו, לעומת כלכלות אחרות בעולם.

"פינו מלא הודאה, אחר שזכינו בס"ד בזו השנה לירידת גשמים מרובה, לאחר מספר שנים בהם הייתה ארץ ישראל נתונה בבצורת קשה", כתב הרב מצגר, שהוסיף כי "לא זו בלבד אלא שנתקיימו בנו דברי החכם מכל אדם 'ברכת ה' היא תעשיר ולא יוסיף עצב עמה'. אם בשנים עברו שמענו בזמני גשמים כאלו על שיטפונות, הצפות, נזקי קרה ולפעמים אף על קרבנות בנפש כתוצאה מסופות קשות, הרי שבשנה זו, על אף כמויות הגשם העצומות, לא אירעו בחסדי שמים נזקים ואסונות".

בהתייחס למצב הכלכלי בישראל כתב הרב מצגר לרבנים כי יש להודות על כך ש"כאשר העולם כולו גועש ורועש... ואילו כלכלת ארץ ישראל, עם כל הסכנות המאיימות עליה מקרוב ומרחוק, עומדת איתנה בחסדי ה'".

הרב הראשי קרא לרבנים "לקבוע בשבת הקרובה להזכיר ברכה זו ברוב עם בברכת 'נשמת' שבתפילת שחרית של שבת, ולהדגיש בתפילה 'מודים אנחנו לך ה' אלוקינו על כל טיפה וטיפה שהורדת לנו'". עוד קרא הרב מצגר לרבנים "ליידע את הציבור על כך מראש, ומן הראוי שהרבנים יזכירו עניין זה גם בדרשתם לפני צאן מרעיתם, בליל שבת או ביום שבת, כפי הנהוג והמקובל בקהילתם".

"בשעה כזו חובתנו היא להכיר טובה לבורא העולם על חסדו הגדול עמנו ולהודות לה' יתברך על חסדיו המרובים עמנו, חתם הרב הראשי את מכתבו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן