הרב מצגר: למנות את השופט סולברג לעליון

הרב הראשי לישראל קרא לוועדה למינוי לשופטים לאשר את מינויו של השופט נועם סולברג לבית המשפט העליון. "בית המשפט לא יחסר ממינויו של עוד שופט דתי", אמר הרב מצגר

חדשות כיפה אורי פולק 20/11/11 23:07 כג בחשון התשעב

הרב מצגר: למנות את השופט סולברג לעליון
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

בכנס פתיחת פורום סגני ראשי ערים המתקיים השבוע באילת, קרא הערב (א') רב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר למינויו של השופט נועם סולברג לבית המשפט העליון. "בשעה זו יושבת הוועדה למינוי שופטים ודנה במינויו של שופט מצוין שכל חסרונו שהוא חובש כיפה וגר בשטחים. בית המשפט העליון לא יחסר מאומה ממינויו של עוד שופט דתי", אמר הרב מצגר.

הרב הראשי הסביר כי "לא תמיד שופטי העליון מבינים את החומר הדתי שאנו מתמודדים איתו גם בכשרות, בנישואים ובנושאים דתיים נוספים.חשוב לנו שיהיו שופטים בעלי אופק שיפוטי נרחב יחד עם ידע תורני ואישיות שיבין את מאווינו ובעיותינו".עוד קרא הרב מצגר לממשלה לפתור את המשבר החברתי ואת שביתת המתמחים בהקדם. "המצב הנוכחי לא יכול להימשך", הדגיש.

השופט נעם סולברג נולד בשנת 1962 ומגורר כיום ביישוב אלון שבות אשר בגוש עציון. הוא למד בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה, שהצמיחה אישי ציבור רבים מהמגזר הדתי. כמו כן נחשב סולברג למקורבו של השופט אליקים רובינשטיין, המעוניין אף הוא בהצטרפותו של סולברג לבית המשפט העליון. גורמי ימין רבים תומכים אף הם במינויו של סולברג, הנחשב לשופט ימני - כך מסתמן מפסיקותיו בשנים האחרונות, כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים.