הרב מצגר: ללמוד תורה לעילוי נשמת החללים

הרב הראשי לישראל העביר פנייה לכלל ראשי הישיבות בארץ, בקריאה כי יעודדו את תלמידיהם ללמוד תורה לעילוי נשמות החיילים "שמסרו נפשם על קידוש השם"

חדשות כיפה אורי פולק 09/05/11 00:00 ה באייר התשעא

הרב מצגר: ללמוד תורה לעילוי נשמת החללים
Itzik Edri -cc-by, צילום: Itzik Edri -cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, העביר הבוקר (ב') פנייה לכלל ראשי הישיבות בישראל, בקריאה כי יפנו לתלמידים ויעודדו אותם ללימוד תורה שיוקדש לעילוי נשמותיהם של חללי מערכות ישראל.

הרב מצגר פתח את קריאתו בדברי הסבר על מעלתם של חללי צה"ל, אשר מסרו נפשם על קדושת השם. "ידועים ומפורסמים דברי הגמרא במסכת פסחים, אודות מעלם וקדושתם של הרוגי מלכות, שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם ומקומם הוא גבוה מעל גבוה שנתבצר להם בגן עדן. כזו היא מעלת כל נשמת יהודי שזכה למות מות קדושים או להיהרג על קידוש השם בעבור כלל ישראל וארץ ישראל", כתב הרב מצגר.

לדבריו, "יקירנו אהובנו, חיילי צה"ל הנאהבים והנעימים בחייהם ובמותם, אשר חרפו נפשם והשליכו חייהם מנגד במערכות המלחמה אשר נכפו עלינו על ידי אויבינו, דינם כהרוגים על קידוש השם. קדושתם ומעלתם גדולה ונוראה מאוד, כולנו חבים להם הכרת טובה והרכנת ראש לתרום מזמננו למענם ולעשות כל אשר לאל ידנו לעילוי נשמתם".

כיוון שכך, קורא הרב מצגר לתלמידים, אותם הוא מכנה "העומדים על משמר לימוד תורתנו הקדושה די בכל אתר ואתר", להקדיש מזמנם היום, ביום הזיכרון, כדי ללמוד לעילוי נשמות הנופלים. "אנא הקדישו מזמנכם ביום הזיכרון לחללי צה"ל, ללמוד משנה - אותיות נשמה, לעילוי נשמות הנופלים ולהקדיש את זכות לימודכם כל אותו היום, לתועלת נשמות הקדושים. כמובן שמי שיכול לעשות סיום מסכת הרי זה משובח. בזה תעשו חסד ונחת רוח לנשמות גיבורי החיל הי"ד, ובוודאי שתתרמו לאחדות העם ולשותפות גורל קיומנו בארצנו", כותב הרב הראשי.

"אנו מאמינים כי לימוד קדוש זה, שיילמד בכל מקומות התורה ביום הזיכרון, מלבד היותו דבר נעלה לזכר החיילים הי"ד, יתרום תרומה גדולה שלמירה על חיילנו, העומדים על משמר ארצנו ביבשה באויר ובים, שכן תורתנו, תורת חיים היא", מסכם הרב מצגר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן