הרב מצגר: להגדיל מספר הכניסות לקברי צדיקים

הרב הראשי לישראל השתתף בהילולה המסורתית שהתקיימה בקבר יהושע בן נון, במעמד חברי כנסת וכ-15 אלף איש. הרב מצגר טען כי "כניסה אחת בחודש וחצי – זה לא די"

חדשות כיפה אורי פולק 29/04/11 00:00 כה בניסן התשעא

הרב מצגר: להגדיל מספר הכניסות לקברי צדיקים
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

"אני קורא לממשלה ולצה"ל לאפשר יותר חופשיות בביקורים הן בקבר יוסף והן בקבר יהושע בן נון" - כך אמר הלילה (ו') הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שהשתתף בהילולה המסורתית שהתקיימה בקברו של יהושע בן נון.

הביקור המאובטח התקיים בכפר חארת' שבשומרון והשתתפו בו, נוסף על הרב הראשי לישראל, גם שר ההסברה יולי אדלשטיין, חברי כנסת ויו"ר המועצה האזורית לשומרון, גרשון מסיקה. כ-15 אלף איש לקחו חלק באירוע, שעבר ללא אירועים חריגים.

בקריאתו לממשלה הוסיף הרב מצגר ואמר כי "כניסה אחת בחודש וחצי זה לא די - יש לאפשר אחת לשבוע. במקביל על הבאים להכנס בליווי צה"ל. בנוסף, אני פונה לממשלת ישראל: אפילו ע"פ הסכם אוסלו קבר יוסף והדרך המובילה אליו אמורים להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל וכך צריך להיות בפועל".

יו"ר המועצה האזורית לשומרון, גרשון מסיקה, התייחס באירוע לרצח של בן יוסף לבנת ז"ל, שנורה על ידי שוטרים פלסטיניים בעת שהיה בשובו מתפילה בקבר יוסף. "כל המרים יד על יהודי - יש לגדוע את ידו, ואני מקווה שאורו של יהושע בן נון יחזור למנהיגי ישראל ויסייע להם להגיע לדרך הנכונה", אמר מסיקה.

ח"כ אריה אלדד, שהשתתף אף הוא בתפילה, אמר כי "אנו למדים שאת ארץ ישראל כובשים במעשים וכניסה לכל מקום ללא הגבלות, ללא שוטרים פלסטינים, לכל מקום בארץ, כי היא ניתנה לנו ע"י בורא עולם".