הרב מצגר לא יתמודד על כהונה נוספת; הרב סתיו: מתנהל נגדי מסע הכפשות

הרב יונה מצגר הבהיר בשיחות סגורות כי אין בכוונתו להתמודד על כהונה נוספת כרב הראשי לישראל. הרב דוד סתיו שיגר מכתב לרבני "צהר" והסביר: ניסיתי לקדם את מועמדותו של הרב אריאל, זה חסר סיכוי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/04/13 08:45 יא באייר התשעג

הרב מצגר לא יתמודד על כהונה נוספת; הרב סתיו: מתנהל נגדי מסע הכפשות
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הודיע השבת, בשיחות סגורות, כין אין בכוונתו להתמודד על כהונה נוספת בתפקידו. הוא אף הוסיף ותקף את אנשי הציונות הדתית סביב סוגיית המרוץ לרבנות הראשית וטען כי ”לא מדובר באידיאולוגיות אלא במועדון חבר מביא חבר... הרב דרוקמן מביא את הרב אריאל שלמדו יחד בישיבה, והרב שי פירון עובד עבור הרב סתיו, שאותו הוא מכיר מהישיבה ומארגון צהר“. דבריו של הרב מצגר פורסמו היום בעיתון ”ישראל היום“.

בתוך כך, הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שיגר בסוף השבוע האחרון מכתב לכלל רבני ”צהר“, בו התייחס ליוזמת הרב חיים דרוקמן, המבקש להביא למינויו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי. ”במשך מספר שבועות עשינו כל לאפשר את בחירתו של הרב אריאל, ואף פנינו לראשי המפלגות הרלוונטיות. לצערי נענינו בשלילה מוחלטת מסיבות רבות, שהמרכזית בהן היא שלילת כל חקיקה אישית שנתפסת באופן שלילי בציבור“, גילה הרב סתיו.

"אשתדל להיות מהנעלבים ואינם עולבים", הרב סתיו (צילום: יחצ)

עם זאת, הרב סתיו הבהיר במכתב כי הודיע לרב דרוקמן שלא יתמודד מול הרב אריאל, במידה והמהלך יתאפשר. אולם, הרב סתיו ציין כי ”הרב אריאל עצמו אמר בפומבי בשבת רבני צהר, כי הוא אינו רוצה במהלך זה, וכך אמר אף לכמה וכמה אנשים ששאלוהו בימים האחרונים. יחד עם זאת הסכמתי בשמחה להיענות לבקשת הרב דרוקמן לנצל את האפשרות למצות את המהלך בימים הקרובים“.

הרב סתיו חתם את מכתבו בהתייחסות למסע ההכפשות נגדו, מבלי להאשים גורם ספציפי בציונות הדתית. ”הימים האלה אינם ימים קלים עבורי ועבור בני משפחתי“, אמר הרב סתיו, ”בימים אלה מתנהל מסע הכפשות של חוגים מסוימים נגדי. לא אכחד שאני נפגע מבעלי לשון הרע הללו שרוממות דבר ה' בגרונם וחרב פיפיות בפיהם ובקולמוסיהם. ובעיקר בימי ספירת העומר. לא אגיב ואשתדל להיות מהנעלבים ואינם עולבים“.