הרב מצגר: לא אצא מאירוע בגלל שירת נשים

במהלך טקס רשמי בו השתתף, העדיף הרב הראשי לקרוא תהילים מהאייפון ולא לעזוב את האולם. "לא צריך לקום בהפגנתיות ולצאת", הסביר. ח"כ יעקב ליצמן דווקא כן בחר לצאת מיד מהאירוע

חדשות כיפה אורי פולק 04/01/12 09:53 ט בטבת התשעב

הרב מצגר: לא אצא מאירוע בגלל שירת נשים
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, התייחס היום (ד') בראיון לגלי צה"ל לעמדתו האישית הנוגעת לאירועים הכוללים שירת נשים, זאת על רקע העובדה כי במהלך טקס רשמי שנערך שלשום בבית החולים קפלן, נותר הרב מצגר על מקומו, למרות שעל הבמה עלתה מקהלת נשים. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחר לעזוב את האירוע.

"יש אפליקציה שיש בה את ספר תהילים בסלולרי וניצלתי את ההזדמנות כדי לקרוא תהילים ולהסיח את דעתי מדבר שאני מצפה להסיח את הדעת ממנו", הסביר הרב הראשי. לדבריו, "האירוע הונחה בטוב טעם ולא התרחשה בו שום פרובוקציה. ישבתי שניים-שלושה כיסאות מליצמן ולא שמתי לב שיצא. אני לא בטוח בכלל שהוא יצא בגלל המקהלה הזו, אלא בגלל שכולנו אנשי ציבור. יש לפעמים לאיש ציבור 6-7 אירועים בערב - אי-אפשר להספיק את הכל באותו הערב. לא צריך להאשים אדם שיוצא מוקדם יותר לאירוע אחר, בגלל נסיבות כאלה".

הרב מצגר הסביר כי בחר שלא לעזוב את האולם מפני שהוא "לא מתנזר ממקום הישיבה שלי. אם מושיבים אותי ליד אישה בטקסים - אני לא אפגע בה, ואמשיך לשבת במקומי. אני חושב שבדרך כלל צריך לכבד ולגלות רגישות באופן עקרוני, ולא לשים רב סמוך לאישה. אך לא אפגע בה בגלל שהיא יושבת בסמוך אליי. איש לא צריך לקום בהפגנתיות ולצאת מאירוע. תמיד אפשר למצוא מוצא להסיח את הדעת".

בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הכחישו את האירוע ואמרו כי בכל הקשור לשירת נשים יגיבו בעתיד כשהנושא יהיה רלוונטי. "הסיפור אינו נכון. סגן השר לא יצא מהאולם עקב שום פרט שקשור לאירוע. לא ידוע לו על הופעתן של נשים והוא כיבד את האירוע בנוכחותו ובנשיאת דברי ברכה", נמסר.