הרב מצגר השעה עצמו מכל תפקידיו

הרב יונה מצגר הודיע כי הוא משעה עצמו מתפקידיו כדיין בבית הדין הרבני הגדול וכרב הראשי לישראל, עד לתום החקירה נגדו. פרקליטיו: "הרב מצגר מכחיש את כל החשדות נגדו ומקווה שהחקירה תסתיים במהרה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/06/13 08:29 טו בתמוז התשעג

הרב מצגר השעה עצמו מכל תפקידיו
צילום: יוסי פומרנסקי , יחצ, צילום: צילום: יוסי פומרנסקי , יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הודיע היום (א‘) לשרת המשפטים ציפי לבני ולשר לשירותי דת נפתלי בנט, כי הוא משעה עצמו מכל תפקידיו - כדיין בבית הדין הרבני הגדול וכרב הראשי לישראל - עד לתום החקירה נגדו.

עורכי הדין של הרב מצגר, דוד ליבאי ואלעד רט, ציינו כי עד לסיום החקירה מצגר לא ישתתף בישיבות של מועצמת הרבנות הראשית ובישיבות של הועדה למינוי דיינים. ”הרב מצגר מכחיש את כל החשדות נגדו ומקווה שהחקירה תסתיים במהרה וכי הוא מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית“, נמסר.

השרה לבני אמרה היום כי "הודעת הרב מצגר על השעייתו מתפקידו השיפוטי כדיין היא הדבר הראוי והנכון בנסיבות אלה. אני מקבלת מכבדת את החלטתו. גם אם נותר זמן קצר עד לסיום כהונתו, יש לכך חשיבות רבה לשמירת מוסד הדיינות".

"אמנם לא נעים, אבל נעבור את זה"

הרב מצגר עשה את השבת האחרונה במעצר בית במסגרת החקירה המתנהלת נגדו, בחשד לכאורה של לקיחת שוחד במאות אלפי שקלים, מרמה והפרת הון. הרב מצגר אמר למשפחתו כי הוא בטוח בחפותו וכי ”זה אמנם יהיה לא נעים, אבל נעבור את זה“. ביום חמישי האחרון נחקר הרב מצגר במשך קרוב ל-10 שעות ושוחרר למעצר בית מלא. הוא נחקר בשנית גם ביום שישי, במשרדי היחידה לחקירות הונאה.

(צילום: Itzik Edri -cc-by)

במשטרה טוענים כי נגד הרב קיימים חומרים מוצקים אשר לא מותירים ספק בדבר כוונותיו. לפי החשד, הרב מצגר שימש לכאורה כמעין קבלן תרומות של עמותות, כשבתרומה לקבלת הכספים הוא גרף לכיסו סכומים גדולים שעומדים על מאות אלפי שקלים. מחקירת המשטרה עולה כי השיטה עבדה כך: אנשים פנו בבקשה לרב מצגר כדי לקבל המלצה או עזרה, בתמורה לעזרה, ביקש הרב מהפונים לתרום לעמותות שהיו איתו בקשר. על פי החשד, עוזרו של הרב הראשי, חיים אייזנשטט, חשוד כגורם המתווך והמוציא לפועל בין הרב מצגר לעמותות.

עוד טוענים במשטרה כי הרב מצגר השתמש בכספים לצורך רכישת דירות אותן רשם על מקורביו ובני משפחתו. במשטרה חושדים כי הרב מצגר, לכאורה, השתמש סייע לתורמיו כדי לקבל הסמכה לרבנות. עוד נחשד הרב הראשי בכך שתיווך בין תורמים לעמותות וישיבות, כשמראש התנה את התיווך ב“שכר טרחה“ בעבורו.

במשטרה מתכוונים להרחיב ולהעמיק את החקירה ולזמן גורמים נוספים למסור עדות במשטרה. גם הרב מצגר עצמו צפוי להחקר שוב בפרשה. בשלב זה הוא מצוי במעצר בית עד לסוף השבוע הקרוב וחשבונותיו הוקפאו על ידי המשטרה, לצורך החקירה.