הרב מצגר ביקש מהרב עמאר למלא את מקומו

סנגוריו של הרב מצגר, שהשעה עצמו מתפקידיו כרב הראשי לישראל, פנו לרב עמאר כדי שיחליף את מקומו, זאת כדי "למנוע פגיעה אפשרית בבחירת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/06/13 17:07 יז בתמוז התשעג

הרב מצגר ביקש מהרב עמאר למלא את מקומו
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

סנגוריו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, פנו היום (ה‘) לרב הראשי שלמה עמאר, וביקשוהו, בשם הרב מצגר, למלא את מקומו במהלך תקופת השעייתו בכל הנוגע לכינוס ישיבות מועצת הרבנות הראשית, וכן בהליכי מינוי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים הבאים ובכל עניין אחד שיתבקש מכוח הגדרת תפקידו.

בפנייתם ציינו עורכי הדין כי ”בקשת הרב מצגר נועדה למנוע פגיעה אפשרית בעניינים העומדים על סדר יומה של מועצת הרבנות הראשית ובהליכי בחירת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים“.

פנייה זו של עורכי הדין נעשתה בהמשך להודעת הרב מצגר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה, מיום ראשון האחרון, לפיה אין בכוונתו להתערב או לקחת חלק בהליכי מינוי הגוף הבוחר עד לסיום חקירתו.

המשמעות למעשה, כפי שדיווחנו הבוקר, היא שהרב שלמה עמאר מכפיל את כוחו בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. הרב עמאר ימנה גם את חמשת נציגי הציבור שלו באסיפה הבוחר את הרבנים הראשיים ובנוסף את חמשת נציגי הציבור של הרב מצגר. בש“ס מודאגים מנקמה של הרב עמאר (אחרי שהמפלגה ”קברה“ את ”חוק עמאר“ - י.א) שכעת כוחו משמעותי יותר והוא יכול להשפיע בצורה עקיפה על זהותו של הרבנים הראשיים הבאים.