הרב מצגר: אין להתקין פילטרים במקוואות ללא אישור הרבנות

הרב הראשי לישראל הזהיר מפני שימוש בפילטרים הפוגמים בכשרות חלק מהמקוואות בישראל וקבע כי הרבנות תטיל פיקוח הדוק על המקוואות, תוך הענקת תעודות כשרות למקוואות מורשים

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 16:01 ב בניסן התשעב

הרב מצגר: אין להתקין פילטרים במקוואות ללא אישור הרבנות
אילוסטרציה - תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה - תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הזהיר היום (א') את המועצות הדתיות מפני הפעלת מקוואות בהם מותקן פילטר חיצוני, אשר חלקם בעייתיים מבחינת כשרות הטבילה.

באחרונה קיים הרב מצגר דיון בבית הדין הארצי למקוואות, בנושא כשרותם של הפילטרים במותקנים במקוואות הטהרה ברחבי הארץ. בדיון התייחסו לסוגי הפילטרים השונים בהתייחס לכשרותם. בית הדין החליט להתיר בדיעבד את השימוש בפילטר חיצוני, אך קבע כי "לכתחילה אין לתקן מקווה שיפעל בצורה זו".

במכתב ששיגר היום הרב מצגר הוא אמר כי "יש להדגיש כי כשרות המקווה אשר מותקן בו פילטר חיצוני הוא רק באופן שהמים נכנסים חזרה לאוצר הזריעה וחוזרים לכשרותם ומשם הם חוזרים לבור הטבילה. אולם, בזמן שהמים נכנסים מיד לבור הטבילה, אין להקל בכך כלל וחובה למנוע טבילה במקווה זה באופן מיידי".

כמו כן כתב הרב הראשי כי בית הדין אף תכנן באחרונה פילטר חדש, שנבדק ונמצא כשר לכל הדעות, ועל כן "ייקבע מעתה ואילך נוהל ברור, לפיו אין להתקין שום פילטר במקוואות ללא אישור הרבנות הראשית שיינתן לאחר בדיקת רב מוסמך לכך".

בסיכום דבריו קבע הרב מצגר כי הרבנות הראשית תעניק תעודות כשרות למקוואות בישראל, לאחר שייבדקו על כלל מרכיביהם.