הרב מלמד: ראש הממשלה חלש מכדי לעצור הרס המאחזים

רבנים בכירים הגיעו למפגש עם חברי כנסת מסיעת "הליכוד", זאת במאמץ אחרון כדי למנוע את פינוי המאחזים הצפוי ביהודה ושומרון. הרב דרוקמן: "הפינוי הזה הוא עוול נוראי"

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/11 15:14 י בחשון התשעב

הרב מלמד: ראש הממשלה חלש מכדי לעצור הרס המאחזים
באדיבות מועצה אזורית שומרון, צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון

רבנים בכירים בציונות הדתית נפגשו היום עם חברי כנסת ושרים מסיעת "הליכוד", זאת במסגרת מאמץ מאסף כדי להשפיע על תשובת המדינה לבג"ץ, בנוגע לגורלם של המאחזים ביהודה ושומרון, אשר חלקם עומדים בפני פינוי עד סוף השנה האזרחית הקרובה.

אל הכנסת הגיעו הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב איתן אייזמן והרב חיים שטיינר, שנפגשו עם מספר הח"כים זאב אלקין, יריב לוין, דני דנון, ציפי חוטובולי מ"הליכוד" והח"כים אורי אריאל ויעקב כ"ץ מ"האיחוד הלאומי".

(צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)


הרב מלמד טען בפני חברי הכנסת כי "הגענו לתחושה שראש הממשלה חלש מכדי לעצור את ההרס הזה, צריך להפעיל לחץ נגדי יותר חזק מן אלו הלוחצים להרוס. צריך לומר לו שלא תהיה לו קואליציה אם יפנה להרס". אל דבריו הצטרף גם הרב חיים דרוקמן שאמר כי "פינוי המאחזים הצפוי הוא עוול נוראי. מדינת ישראל שלחה את תושבי מגרון כדי להתיישב בו".

הרב ליאור הסביר במפגש כי "ההתיישבות כולה תומכת במעשים שלכם למען ההתייבשות בארץ ישראל ולמען עם ישראל. אפילו לפי חוקי אמנת ג'נבה, יהודה ושומרון איננו שטח כבוש - מכיוון שאף מדינה לא היתה בעלת ריבונות שם. אנחנו לא כבשנו מאף אחד. עם ישראל איננו גזלן, לא גזלו כאן קרקע, שייח' מוניס בצפון תל אביב היא באמת שטח כבוש. אתם אנשי הציבור צריכים לומר בצורה ברורה ובתוקף, ויש לכם הכוח".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, השתתף אף הוא במפגש ואמר לחברי הכנסת כי "זהו רגע המבחן של נבחרי הציבור, שנבחרו על בסיס מפורש וברור של בניה ביו"ש. יש כאן לאנשים את הכוח להתייצב ולומר: זה לא יעבור. הועדה בהרכבה הנוכחי היא אסון. בוועדה צריכים לשבת אנשים שאינם באים לפגוע בהתיישבות".