הרב מלמד: "צריך להיזהר מלהוסיף בהלכות צניעות"

ראש ישיבת הר ברכה טוען כי ההפרדה הקיצונית בין גברים לנשים, ב"קווי מהדרין" למשל, מהווה "פגיעה בסדרי המשפחה התקינים"

חדשות כיפה אורי פולק 29/12/11 08:36 ג בטבת התשעב

הרב מלמד: "צריך להיזהר מלהוסיף בהלכות צניעות"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, מביע התנגדות הלכתית להפרדה קיצונית בין גברים לנשים, כפי שהיא באה לידי ביטוי ב"קווי מהדרין". במאמר שיתפרסם בעיתון "בשבע" בסוף השבוע הקרוב, מסביר הרב מלמד כי "בהלכה ישנן הגדרות ברורות - מה חובה ומה רשות, וכאשר הופכים מנהגי הידור לתקנה ציבורית מחייבת הרי שהורסים את כל יסודות התורה וההלכה".

לטענת ראש ישיבת הר ברכה, ישיבה נפרדת באוטובוסים "פוגעת בסדרי המשפחה התקינה", זאת בכך שמונעים מאיש לשבת ליד אשתו, אב ליד בתו ואם ליד בנה. "באירועים ציבוריים יש הפרדה בין גברים לנשים, אבל נסיעה באוטובוס היא מעשה פרטי", מחלק הרב מלמד את שתי הסיטואציות ומסביר כי "צריך להיזהר מלהוסיף בהלכות צניעות".

עוד מוסיף הרב מלמד כי "חכמים בתקנותיהם יצרו חברה צנועה ששומרת על מרחק מכובד בין גברים לנשים, אבל לא ניסו למנוע פגישה ומבט, ואילו ההמצאות החדשות מנסות למנוע פגישה ומבט, וכיוון שאי אפשר למנוע זאת, הרי שכל פגישה ומבט עלולים לגרום להתגברות היצר".

כמו כן מחלק הרב מלמד חילוק משמעותי בין חיילים סדירים לאנשי קבע, זאת בנוגע לשמירת שירת נשים בצה"ל. באשר לחיילים סדירים קובע הרב מלמד כי "כיוון שמקובל על רובם המכריע של הפוסקים שאסור לגבר לשמוע הופעה חיה של אשה, ואין זה מנהג חסידות אלא דין גמור, נכון שייצא מהאירוע ולא משנה איזה עונש ישיתו עליו".

ואולם, "משרתי קבע, שמפקדיהם נוהגים בעריצות ואינם מסכימים לשחרר אותם משמיעת זמרת, ויש חשש שאם ייצאו בניגוד לפקודות יאבדו את פרנסתם, רשאים לסמוך על דעת המקילים באופן שלא יתכוונו ליהנות מהשירה, ולא יסתכלו בזמרת. וכן רשאים לנהוג מפקדים שצריכים להיות עם חייליהם במסדר, ואין מי שיחליף אותם בתפקיד זה, שיכולים לסמוך על דעת המקילים בתנאים האמורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן