הרב מלמד נפגש עם קצינים בכירים לקראת פינוי גבעת האולפנה

מוביל הסכם הפשרה לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה בבית אל, נועד עם מפקד פיקוד המרכז ומפקד אוגדת יהודה ושומרון. עשרות הפגינו בבית אל נגד הסכם הפינוי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/06/12 19:38 ה בתמוז התשעב

הרב מלמד נפגש עם קצינים בכירים לקראת פינוי גבעת האולפנה

הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל וראש הישיבה במקום אשר הוביל את הסכם הפשרה לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה בבית אל, נועד היום (ב') עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל חגי מרדכי, לתיאום פינוי השכונה הצפוי מחר בבוקר. כבר אמש נפגש הרב מלמד עם מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון. שתי הפגישות התקיימו, כך נמסר, באווירה טובה.

בתוך כך, עשרות מפגינים צעדו היום בבית אל, בהפגנת מחאה נגד הסכם הפינוי. המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב: "על ארץ ישראל לא מוותרים". כמו כן הפגינו המפגינים מול ביתו של ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ בבית אל.

שכונת גבעת האולפנה תפונה מחר בבוקר, כשאנשי משרד הביטחון יתייצבו בשכונה בשעה 07:00 בבוקר, על-מנת לסייע לתושבים להעביר את תכולת בתיהם. על-פי התכנון, בשעה 9:30 יעזבו את המקום שמונה המשפחות הראשונות. עד לשעות הצהריים צפוי להסתיים סופית הליך פינוי השכונה.

כפי שדווח בכיפה, ביום שלישי שעבר אישר הרב מלמד, יחד עם תושבי שכונת גבעת האולפנה, את ההסכם במסגרתו התושבים יתפנו מרצון מהשכונה, תמורת בנייה של 300 יחידות דיור בבית אל. התושבים ציינו כי הם קיבלו את ההחלטה "בלב כבד", אך תמורת הסכם הוגן אשר יאפשר בנייה של מאות יחידות דיור ביישוב, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, ובפיקוח ועדת השרים לענייני התיישבות. כמו כן, על פי הפשרה, הבתים ינוסרו ויועתקו - ולא ייהרסו. הרב מלמד הורה ל-33 המשפחות, תושבי השכונה, לעזוב את הבתים מרצון.