הרב מלמד: נחום ברנע הוא עיתונאי הזוי, ממש בדיחה

ראש ישיבת הר ברכה התייחס למאמר שכתב הפובליציסט הבכיר של "ידיעות אחרונות" וטען כי "העיתונאי ההזוי הזה לא מסוגל לקרוא תכנים הקשורים ביהדות ואף על פי כן הוא מתעקש לכתוב עליהם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/08/12 13:24 כא באב התשעב

הרב מלמד: נחום ברנע הוא עיתונאי הזוי, ממש בדיחה
עידו קינן -cc-by-sa, צילום: עידו קינן -cc-by-sa

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, תוקף בטורו השבועי את הפובליציסט הבכיר של "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, וטוען כי הוא "בדיחה עיתונאית".

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", מתייחס הרב מלמד לכתב שפרסם ברנע החודש ב"ידיעות", בה הוא מסקר את ביקורו של שר החינוך גדעון סער בהר ברכה. ברנע כתב אז כי "המארח הראשי היה אליעזר מלמד, ראש הישיבה במקום. הרב מלמד נודע לתהילה בשל קריאתו לתלמידיו לסרב לשרת בצה"ל ובשל עוד כמה התבטאויות בגנותה של המדינה. בעקבות ההתבטאויות האלה שלל שר הביטחון מהישיבה את מעמדה כישיבת הסדר. ההחלטה של שר הביטחון לא הפריעה לשר החינוך לשבת שבת אחים גם יחד עם הרב מלמד. בתמונות הוא נראה מאושר למדי. שאלתי איך סער נקלע לחברתו של איש כמו מלמד. הוא הסביר שבתום לב. לא היה לו מושג. הוא הגיע לביקור ביישוב, והרב הזה היה שם. מה יכול היה לעשות? את הרב ואת מעשיו הוא גינה באוזניי בפסקנות שלא היתה מביישת את יוסי שריד, שולמית אלוני ויולי תמיר".

הרב מלמד טען במאמרו כי "עיתונאי הגון צריך לדעת גם לקרוא ולא רק לכתוב. אולי העיתונאי ההזוי הזה לא מסוגל לקרוא תכנים הקשורים ביהדות, ואפילו לא את הכותרות, ואף על פי כן הוא מתעקש לכתוב על הנושאים האלה בלא שמץ הבנה". לדבריו, מקורביו שאלו את השר סער האם אכן אמר את הדברים לברנע, וזה טען בתגובה: "ברנע ידוע כשרלטן, ומן הסתם העלה באוב שיחה שהתקיימה זמן רב לפני כן, והוא שיבש לגמרי את תוכנה".

עוד מוסיף ומצטט הרב מלמד את אותו מאמר שכתב ברנע, בו תקף את ההחלטה להפוך את מכללת אריאל לאוניברסיטה באומרו כי "הנפגעת המיידית תהיה המכללה האזורית על שם רופין, רבע שעה נסיעה מאריאל. מתוך 3,500 התלמידים במכללה, 1,000 יעברו לאריאל, רופין תאבד את מקור פרנסתה".

"אני משער שרוב הקוראים צוחקים עכשיו. מכללת רופין סמוכה לנתניה, ואריאל כידוע רחוקה ממנה מהלך נסיעה של שלושת רבעי שעה. האם גם את העובדה הבסיסית הזו נחום ברנע לא מסוגל לדעת? האם אינו מסוגל להסתכל במפה?", תהה הרב מלמד, "גם לא מובן מדוע התגולל דווקא על מכללת רופין, כאשר יש בדרך עוד כמה מכללות קרובות יותר. ודווקא למכללת רופין יש ייחוד משלה, כך שהחשש לקיומה מופרך".

"האיש הזה הוא בדיחה עיתונאית", הוסיף הרב מלמד, "וכאשר איש כמותו נחשב בעיני חבריו מהשמאל כעיתונאי מוערך, שעל פי המלצתם אף קיבל את פרס ישראל לעיתונאות, אפשר להבין את כשליה המרובים של העיתונות הישראלית השמאלית. היא איננה מסוגלת להבין את המניעים הלאומיים והדתיים של עמי האזור בכלל ושל עם ישראל בפרט, ומתעקשת לטעות בהערכותיה, ולעסוק בקטעי רכילות סביב תהליכי העומק שנסתרים מבינתה".

בשולי דבריו התייחס הרב מלמד למעמדו של "ידיעות אחרונות" וטען כי הוא "הולך ומאבד בהדרגה את מעמדו". לדבריו, "בשנתיים האחרונות הוא אמנם המשיך לרדת, אבל בקצב איטי להדאיג. אלא שכפי הנראה הירידה המהירה נבלמה מפני שמאז הוא התחיל לחלק עיתונים רבים בחינם, והמשיך להעביר את מוקד עיסוקו אל תחומי הרכילות והספורט. כנראה שמספר קוראי החדשות, הניתוחים והתחקירים שלו, בירידה מואצת. זו הסיבה להיחלשות השפעתו".

בסוף מאמרו בחר הרב מלמד לציין כי ברנע הוא אב שכול "ומבחינה זו הוא אחינו לגורל ולייעוד המקודש של העם היהודי. ואני גם מאמין שחתירתו לנסיגה מחבלי ארצנו המקודשת נובעת מרצון תמים למנוע שפיכות דמים ולהביא שלום".