הרב מלמד נגד תקיפה באיראן: נתניהו וברק מונעים מאגו נפוח

הרב אליעזר מלמד טוען כי המענה לאיום האיראני איננו תקיפה צבאית אלא המשך יישוב הארץ וחיזוקה של ההרתעה. על שר הביטחון וראש הממשלה: "מניעים אישיים מדרבנים אותם לתקיפה"

חדשות כיפה אורי פולק 22/03/12 10:06 כח באדר התשעב

הרב מלמד נגד תקיפה באיראן: נתניהו וברק מונעים מאגו נפוח
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, מביע עמדה פומבית נגד תקיפה ישראלית באיראן, זאת מחשש כי שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים בנושא מאינטרסים אישיים ו"אגו נפוח".

בטורו השבועי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", טוען הרב מלמד כי "האיום האיראני הוא איום נוסף בתוך שרשרת איומים נגדנו. גם אם מדינת ישראל תצליח להשמיד את מתקני הגרעין האיראניים, מסתבר שהפעולה לא תבטל את התופעה המסוכנת הזו, אלא רק תדחה את מועד הצטיידותן של איראן ומדינות עוינות נוספות בנשק גרעיני. העולם צריך לדעת להתמודד עם זאת ומצבנו לא יהיה שונה ממצבן של מדינות אחרות".

הוא טוען כי התשובה לאיום האיראני מורכבת מהגנה והרתעה, כלומר - מערכות הגנה אקטיביות מפני טילים, לצד "הכרח ליצור הרתעה ברורה, שמבוססת על עמדה מוצקה כלפי עצמנו וכלפי שכנינו, שאנו נחושים ליישב את ארצנו ולהכות את האויבים הקמים עלינו".

ראש ישיבת הר ברכה מתח ביקורת על הצמרת המדינית בישראל, בכך שהיא "עוסקת בהפרחת איומים כלפי איראן, ובזה היא שוחקת את כוח ההרתעה של מדינת ישראל". לטענתו, "דווקא כלפי האיום המרכזי של איראן כלפינו, באמצעות ארגון החיזבאללה וארגוני הטרור בעזה שפועלים בשליחותה, מדינת ישראל מגלה אוזלת יד, ששוחקת עד דק את ההרתעה שלה, עד שאויבינו מעיזים לדמות את מדינת ישראל לקורי עכביש. התדמית החלשה הזאת שלנו התעצמה בעקבות הנסיגה מחבל עזה ואוזלת היד המתמשכת מול ירי הטילים משם".

בד בבד, הרב מלמד טוען כי חיזוק האחיזה הישראלית ביהודה ושומרון הינו מהלך נוסף שצפוי לסייע לחוזקה של ישראל. "התגובה הנכונה לכל התקפת טילים מעזה או מלבנון צריכה להיות גם החלת ריבונות ישראלית על עוד ועוד שטחים בארץ ישראל וחיזוק הבנייה ביהודה ושומרון", מציע הרב מלמד, שטוען כי "צעד כזה היה מבטא נחישות להתחזק בארץ ומהווה עונש כואב מאוד לשונאינו. יתכן שחלקם יירתעו מלפעול נגדנו אם יידעו שתוצאה של כל התקפה תהיה גם החלת ריבונות והמרצת הבנייה בעוד מקום".

הרב מלמד מביע ספק משמעותי במאמר בדבר האינטרסים האמיתיים העומדים מאחורי עמדתם של ראש הממשלה ושר הביטחון, ביחס לתקיפה באיראן. על אף שהוא סבור כי מדובר ב"אנשים אשר היו מוכנים למסור את נפשם עבור קיומה של המדינה", הוא חושש כי "בהיותם ידועים כבעלי אגו נפוח, יש לחשוש שגם מניעים אישיים מדרבנים אותם לפעול באיראן". ראש ישיבת הר ברכה תוהה האם נתניהו יתקוף באיראן כדי לחזק את מנהיגותו - ושר הביטחון יעשה זאת כדי להציל את עצמו מהתרסקות פוליטית.