הרב מלמד מתפשר בסוגיית גבעת האולפנה: "יש מאבקים שלא ניתן לנצח"

הרב זלמן ברוך מלמד תומך עקרונית בפשרה עם המדינה לפיה שכונת גבעת האולפנה תפונה "באופן שקט" תמורת תוכניות בנייה. לפני שבוע קרא למאבק נחוש "במסירות נפש" נגד הפינוי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 00:14 כט בסיון התשעב

הרב מלמד מתפשר בסוגיית גבעת האולפנה: "יש מאבקים שלא ניתן לנצח"

הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית אל ורב היישוב, מקדם בימים האחרונים פשרה עם המדינה סביב סוגיית פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, במסגרתה תפונה השכונה "באופן שקט", תמורת בנייה נרחבת בבית אל ובהתיישבות ביו"ש.

אתמול (ב') נפגש הרב מלמד עם מספר גורמים בכירים ובהם מזכיר הממשלה צבי האוזר, השר גלעד ארדן והאלוף איתן דנגוט, בסיומה הגיע למסור דברים בפני תלמידי הישיבה.

הרב מלמד אמר לתלמידים כי "לעיתים עלינו להבין כי יש מאבקים שלא ניתן לנצח אותם ועל כן מוטב להוציא מהמשבר הקשה הזה רווחים גדולים למען כל יהודה ושומרון". הוא הביע התנגדות לכל צורה של אלימות סביב הפינוי ואמר כי הוא מתנגד לה "גם אם לא יתגבש פתרון".

ראש ישיבת בית אל הדגיש כי הוא תמך בעבר גם בפשרת מגרון וכי גם היום הוא פועל, יחד עם אנשיו, "להביא להסכם שיביא פינוי שקט אך יבטיח בתמורה את הרחבת היישוב בית אל", זאת לצד תועלת נוספת לכלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. ככל הנראה, החלטה סופית בעניין תתקבל בעוד כיממה, לאחר שהרב מלמד יקבל תוקף משפטי להבטחות שנמסרו לו על ידי המדינה.

רק לפני שבוע, במכתב פומבי שהפיץ, קרא הרב מלמד למאבק ומסירות נפש למען גבעת האולפנה. "אנו קוראים לכל הציבור ולחברי הכנסת נאמני ארץ-ישראל להצטרף למאבק נחוש במסירות ובנכונות להקרבה", כתב הרב מלמד.

דווקא הרב שלמה אבינר, הנחשב למתון יותר מהרב מלמד ומי שמכהן אף הוא כרבה של בית אל, הביע התנגדות עקרונית לפשרה אותה מקדם הרב מלמד. בשיחה עם תלמידיו שתוכנה פורסם לראשונה בכיפה בשבוע שעבר, אמר הרב אבינר כי מדובר ב"עניין עקרוני אשר אסור להתפשר עליו. היום זו גבעת האולפנה ומחר יפנו מקומות אחרים בעד עסקאות אחרות".