הרב מלמד מתמתן: במציאות הנוכחית אין מקום למאבק "בסגנון עמונה"

ראש ישיבת הר ברכה טוען כי המשימה כיום היא "להרחיב ככל הניתן את ההתיישבות" ולמתן את המאבקים בשטח: "ראש הממשלה בעד ההתיישבות ובונה במקום כל בית שנהרס, אלו לא ימי עמונה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/09/12 13:50 יט באלול התשעב

הרב מלמד מתמתן: במציאות הנוכחית אין מקום למאבק "בסגנון עמונה"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב וראש ישיבת הר ברכה הנחשב לאחד מרבני הימין, טוען כי במציאות הנוכחית ובמערכת היחסים המתקיימת מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אין מקום למאבק אלים ללא פשרות "בסגנון עמונה", אלא יש להגיע להסדרים ולהבנות על מנת להרחיב ולהגדיל את ההתיישבות ככל הניתן.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", מסביר הרב מלמד כי "כאשר ראש הממשלה מודיע בחודשים האחרונים בכנסת ובעוד מסגרות פומביות שהממשלה תומכת בהתיישבות ביהודה ושומרון, ובמקום כל בית שהוחלט להרוס יבנו עשרה אחרים במקומו, ולכן אין מקום לשאול מדוע לא התקיים מאבק כוחני כמו בעמונה. שאלה זו גם מזיקה, כשם שקריאת אזעקה בשעה שאין מצב חירום גורמת לרפיון מסוכן בשעה שמגיעה שעת חירום".

(צילום: ויקיפדיה ללא זכויות)

הרב מלמד אף טוען כי "מסתבר גם שאם אחינו מתיישבי מגרון היו עומדים על כך, היו מקבלים עשרה בתים על כל אחד. אלא שבמקום להידבר עם נציגי הממשלה על המשך קיום מצוות יישוב הארץ בהרחבה יתירה, הם העדיפו ללכת אחר העצה לבקש סעד מבג"ץ; במצב כזה אין שום כפייה על דת, ודינא דמלכותא דינא".

"יש אמנם צורך לנהל מאבק עמוק ועקרוני נגד מערכת המשפט והנחותיה הבסיסיות, אבל מקומו של מאבק זה בדיון ציבורי ובמסדרונות הכנסת והממשלה", קובע הרב מלמד, ומציין כי "בכלל זה צריך לנהל מערכה ממוקדת נגד המשך העסקתם של הפרקליטים העוינים בשירות המדינה".

ביחס למציאות בעבר, הרב מלמד מסביר כי "בעמונה הממשלה לא הסכימה לשום פתרון למתיישבים ולבתים, והכל ידעו שמדובר בשלב ראשון בתוכנית הגירוש ההמוני של ראש הממשלה אולמרט. והפינוי האלים שתוכנן מראש על ידי הממשלה, נועד כדי לשבור את עמוד השדרה של ההתיישבות ביו"ש ולהכין את הגירוש".

הרב מלמד סבור כי במקום מאבקים, צריך כיום "להתמקד בעיקר, במצוות יישוב הארץ, כאשר המטרה להגדיל את מספר המתיישבים כחול הים וכוכבי השמים לרוב, ולבסס ככל האפשר את מעמדם החוקי של היישובים".

"יש אולי מתנחלים שאיבדו כל אמון במערכות המדינה, אבל צריך לדעת, יש לא מעט שרים וחברי כנסת שחפצים בטובת ההתיישבות. הם אינם מוכנים ללכת עם זה עד הסוף, אבל מעוניינים לקדם בהדרגה את ההתיישבות, וצריך לשתף איתם פעולה על ידי עידוד והמרצה ללא הפסק", מסכם הרב מלמד.