הרב מלמד מסרב לגנות פעולת "תג מחיר" במסגד בצפון

על אף הגינויים הנרחבים לשריפת המסגד בטובא זנגרייה, הרב זלמן ברוך מלמד, שאמנם מתנגד עקרונית לפעולות "תג מחיר", מסרב לגנות: "איני בין המגנים, גם אילו ידעתי מי עשה זאת"

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 09:49 כה בתשרי התשעב

הרב מלמד מסרב לגנות פעולת "תג מחיר" במסגד בצפון
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת "בית אל", מתעקש שלא לגנות את פעולת "תג מחיר" במסגד בטובא זנגרייה לפני כחודש, כשאלמונים הציתו את המסגד בכפר הסמוך לראש פינה שבאצבע הגליל.

על אף הגינויים מקיר לקיר למעשה, ביניהם גם על ידי נשיא המדינה, הרבנים הראשיים לישראל ורבנים בכירים ורבים בציונות הדתית, הרב מלמד מסרב לגנות את האירוע. "אני איני בין המגנים גם אילו ידעתי מי עשה זאת. ועל אחת כמה וכמה כשאיני יודע מי עשה זאת, ואיך אפשר לגנות כל עוד לא ידוע מי עשה זאת", טוען הרב מלמד בתשובה הלכתית שהתפרסמה באתר האינטרנט של ישיבת בית אל.

עם זאת, הרב מלמד מבהיר בתשובתו כי הוא מתנגד באופן עקרוני לפעולות "תג מחיר". לדבריו, "אם יבואו אלי אנשים לשאול האם לעשות מעשה כזה אני אומר שלא נכון לעשות זאת". עם זאת, הוא מבהיר כי הוא "איני מהמגנים כי אם הייתי עוסק בגינוי על מעשים השגויים שנעשים הייתי צריך לצאת כל יום כמה פעמים בגינוי. אני מעדיף להתרכז בחיזוק האחדות בחיזוק התורה וישוב הארץ".