הרב מלמד ותושבי שכונת האולפנה הסכימו לפינוי מרצון

"בלב כבד", כפי שציינו התושבים, הסכימו בגבעת האולפנה לקבל את הפשרה בתמורה לבנייה של 300 יחידות דיור בבית אל. הרב זלמן מלמד, מוביל המגעים, הורה למשפחות להתפנות מרצון מהשכונה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/06/12 23:43 כט בסיון התשעב

הרב מלמד ותושבי שכונת האולפנה הסכימו לפינוי מרצון
עדי, צילום: עדי

רב היישוב בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, נפגש הלילה (ג') עם תושבי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, לאישור ההסכם במסגרתו הם יתפנו מרצון מהשכונה, תמורת בנייה של 300 יחידות דיור בבית אל.

התושבים ציינו כי הם קיבלו את ההחלטה "בלב כבד", אך תמורת הסכם הוגן אשר יאפשר בנייה של מאות יחידות דיור ביישוב, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, ובפיקוח ועדת השרים לענייני התיישבות. כמו כן, על פי הפשרה, הבתים ינוסרו ויועתקו - ולא ייהרסו. הרב מלמד הורה ל-33 המשפחות, תושבי השכונה, לעזוב את הבתים מרצון.

כמו כן, המתיישבים קיבלו התחייבות משפטית כי פרקליטות המדינה תתנהל אחרת בעתירות שיוגשו נגד ישובים אחרים ביהודה ושומרון, הנמצאים בסטטוס משפטי דומה לזה של שכונת האולפנה.

(צילום: גבעת האולפנה)

תושבי השכונה ציינו הלילה כי "הכאב על הבתים הנלקחים לא יחדל והכתם לא יוסר מהממשלה". לדבריהם, הם החליטו לקבל את הפשרה מפני שהם "אנשי שלום" ומכיוון ש"מאבקי אח באח קורעים את הציבור כולו ואת הציבור שלנו בפרט ומכלה את כוחות היצירה שלנו שנועדו לשם בנין האומה והארץ".