הרב מלמד: "העובדה שהחרדים לא מתגייסים יוצרת קרע לאומי נורא"

ראש ישיבת הר ברכה טוען כי למרות שמבחינה ביטחונית ייתכן שגיוס החרדים לצה"ל הינו דבר נסבל, הרי ש"מבחינה לאומית מצב זה הרה אסון"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/05/12 13:07 ט בסיון התשעב

הרב מלמד: "העובדה שהחרדים לא מתגייסים יוצרת קרע לאומי נורא"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, טוען כי העובדה שבה הציבור החרדי לא מתגייס לצה"ל מובילה ל"קרע לאומי נורא" ול"מצב הרה אסון" - זאת גם אם המצב הביטחוני, לדבריו, איננו מחייב את גיוס כלל תלמידי הישיבות.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", כתב הרב מלמד כי "אין לנו מחלוקת עקרונית עם הציבור החרדי על הצורך לדחות את גיוסם של בחורי ישיבות שקדנים שעתידים להיות רבנים ומחנכים, אך גם על פי ההלכה, הלומדים יפה צריכים לשלב יחד עם לימודיהם בישיבה שירות צבאי קצר ואיכותי, בדומה למסגרת ההסדר, ואלה שאינם לומדים כראוי צריכים להתגייס לשירות מלא".

עוד כותב הרב מלמד כי "למעשה, כאשר יש הכרח להתגייס לצבא כדי להגן על העם והארץ, מצוות תלמוד תורה אינה דוחה את הגיוס, כפי שתלמוד תורה אינו דוחה את קיום מצוות החתונה והצדקה ושאר המצוות שאינן יכולות להתקיים על ידי אחרים. וכן הורה מורנו ורבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל בעת מלחמת השחרור, שבחורי הישיבות צריכים להתגייס לצבא, מפני שהמצב הביטחוני הקשה חייב את גיוסם של כל הבחורים".

"במצב מתוקן, ראשי מערכת הביטחון, שכל הנתונים הצבאיים והמדיניים מונחים לפניהם, אמורים לקבוע כמה בחורי ישיבה אפשר לפטור משירות צבאי. אולם כאשר קשה לסמוך על דבריהם, יש צורך לבחון את המציאות לפי התנהגותם בפועל", ציין הרב מלמד, שהביא לדוגמה את עמדתו של שר הביטחון אהוד ברק, אשר לטענתו תמך בעבר ב"חוק טל" ומאוחר יותר התנגד לה - משיקולים פוליטיים.

עם זאת, הרב מלמד הדגיש כי "העובדה שהציבור החרדי ככלל אינו מתגייס לצבא, יוצרת קרע לאומי נורא. למרות שמבחינה ביטחונית ייתכן שהדבר נסבל, מבחינה לאומית מצב זה הרה אסון. חובה לציין שגם העובדה שהציבור החילוני הפקיע את עצמו משותפות בלימוד התורה וקיום המצוות כמסורת ישראל סבא מהווה בעיה לאומית נוראה, שמעמידה בספק את יכולתו של ציבור זה להעמיד דורות נאמנים לעם היהודי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן