הרב מלמד: הבית היהודי לא תפגע בעולם התורה

ראש ישיבת בית אל ומחשובי רבני "הבית היהודי", קובע כי המפלגה לא תתן יד לפגיעה בתקציבים או במכסות התלמידים בישיבות החרדיות. הוא העריך כי גם החרדים יהיו חלק מהקואליציה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/02/13 09:20 יז באדר התשעג

הרב מלמד: הבית היהודי לא תפגע בעולם התורה
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית אל, מעריך כי מפלגת ”הבית היהודי“ - שהוא אחד מחשובי רבניה - לא תתן יד לפגיעה בתקציבי הישיבות או בצמצום התלמידים בישיבות החרדיות.

במכתב שהעביר לראש ישיבה בבני ברק, ששאל אותו לעמדתו בנושא, טען הרב מלמד כי ”הבית היהודי לא יתן את ידו לפגיעה בעולם התורה לא בתקציבים ולא בצמצום הלומדים. אני מניח שכל נציגי הבית היהודי ינהגו כך, מכל מקום בוודאי שרוב נציגיה יקבלו בענין זה את דעתם של הרבנים, שאין מקום לנוסחה שלא תהיה מוסכמת על ראשי הישיבות".

במכתב שפורסם בערוץ 7, כתב הרב מלמד כי "הציבור החרדי דואג, כי הוא סבור שהציבור שאינו שומר מצוות יש לו כוונות זדוניות להרוס את התורה. לדעתי לא כן הדבר - גם הציבור הכללי יודע להעריך ולכבד את התורה ולומדיה. אך יש רצון שהציבור החרדי יהיה שותף בנשיאה בעול הביטחון ובעול הכלכלי“.

הרב מלמד ציין כי ”אם כל אלה שאינם לומדים בישיבה יצאו או לצבא במסגרת מתאימה או לעבודה מסודרת, זה כבר יכול להיות פתרון מוסכם על כולם". הוא העריך כי בסופו של דבר תקום קואליציה יחד עם ”הבית היהודי“ והמפלגות החרדיות - ”וממילא הכל יהיה בהסכמה ולא בכפייה“.