הרב מלכיאור בוחן התמודדות על ראשות עיריית ירושלים

בציבור הדתי המתון בירושלים יש שהציעו ליו"ר מימ"ד, הרב מיכאל מלכיאור, לנסות ולהתמודד על התפקיד. הרב מלכיאור: הסיכוי שלי לזכות – מזערי

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/11 00:00 יח באייר התשעא

הרב מלכיאור בוחן התמודדות על ראשות עיריית ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

הרב מיכאל מלכיאור קיבל באחרונה לא מעט פניות מהציבור הדתי המתון בירושלים, כמו גם מגורמים חילוניים בעיר, שהציעו לו להודיע על התמודדות על ראשות עיריית ירושלים לקראת הבחירות המוניציפאליות הבאות. הרב מלכיאור, ראש מפלגת מימ"ד אשר לא הצליחה להיכנס לכנסת האחרונה, משמש כיום כיו"ר פורום "פעולה אזרחית במאבק על תמלוגי הגז".

בעיתון "זמן ירושלים" דווח בסוף השבוע כי פעילים חברתיים מעודדים את ריצתו של הרב מלכיאור, הנתפס מחד כאישיות פלורליסטית ודתית ומאידך גם כפעיל חברתי מוכר, מהשורה הראשונה, אשר יקדם בירושלים את הנושאים החברתיים ויעמיד אותם במרכז סדר היום הציבורי.



"יש כל מיני אנשים שדיברו איתי על הרעיון, חלקם חברים טובים שלי או כאלו המבקשים את טובת העיר ואולי חלקם אנשים שדווקא לא אוהבים אותי ורוצים ברעת ירושלים", אמר הרב מלכיאור בסוף השבוע. לדבריו, "ברובם אלה באנשים שלא מרוצים מתפקוד ראש העירייה הנוכחי. אני חושב שמדובר ברעיון גרוע, כי למרות שאני אוהב את ירושלים מאוד ומחובר אליה, יש לנו כבר ראש עירייה וצריך קודם לתת לו סיכוי להצליח. למרות שיש כמה נושאים שלדעתי הוא צריך לנהוג בהם אחרת, במיוחד בתחום המדיני, אני עדיין חושב שצריך לתת לו את מלוא הסיכוי, ויש עוד זמן עד הבחירות".



עם זאת, הרב מלכיאור לא פוסל על הסף את ההתמודדות על התפקיד הנחשק, אך לדבריו "גם לפני הבחירות הקודמות היו כאלה שפנו אלי בנושא, ולא התמודדתי. זה מחמיא שאנשים חושבים שאני מתאים". יחד עם זאת, הרב מלכיאור מעריך כי סיכוייו לעמוד בראשות העירייה - קלושים. "אני חושב שגם אם הייתי מתמודד, הסיכוי שאדם עם דעות כמו שלי ייבחר לראשות העירייה מזערי", סיכם.