הרב מיכה הלוי: הויכוח עם הרבנות עלול להביא להתבוללות

הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, תקף את רבני צהר על כך שהם תוקפים את הרבנות הראשית. "הויכוח עם הרבנות בנושא גיור וכשרות עלול להגביר את התבוללות העם היהודי ולהביא לקריסת צביונה היהודי וההלכתי של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/07/15 10:05 כ בתמוז התשעה

הרב מיכה הלוי: הויכוח עם הרבנות עלול להביא להתבוללות
מרכז ליבה, צילום: מרכז ליבה

"הוויכוח של רבנים בציונות הדתית עם הרבנות הראשית בנושא גיור וכשרות - עלול להגביר את התבוללות העם היהודי ולהביא לקריסת צביונה היהודי וההלכתי של מדינת ישראל", אומר הבוקר (ג') הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, ברדיו קול חי, כשהוא תוקף את רבני צהר אשר לדבריו מתווכחים עם הרבנות הראשית ומחלישים אותה.

"לעניות דעתי רוב רובם של הרבנים הציוניים אינם בקיאים בסוגיה. חלקם ניזון מכך שיש ויכוח בין חומרה בגיור לקולא בגיור. הם טוענים שאפשר להקל עד כמה שאפשר. מי שבקיא בסוגיה לעומק מבין שהרבנות הולכת עד קצה גבול היכולת בנושא".

"בתוך הרבנים שהיו יכולים לגייר על פי ההחלטה, יש רבנים שהתווכחו עם הרבנות הראשית שאפשר להגייר קטינים למרות שאימא שלהם לא באה להתגייר, בואו ניזום פניה לעשרות אלפים כאלו, אמרו הרבנים, נביא אותם לבית דין, נגייר אותם, ונמנע בעיה של התבוללות. זו קולא שלא התקבלה על רוב הפוסקים, והרבנות לא מאפשרת את זה. לא יתכן שיקומו רבנים ויכפו קולא הלכתית שרוב הרבנים לא קיבלה. מדובר בגיור קטינים ללא אימא ואבא. כאשר אתה מביא אותם לאימא הגויה שלא רוצה להתגייר אין לגיור תוקף.

"בסופו של דבר אם לא תהיה מערכת אחת של הרבנות הציבור הכללי והרחב יראה שיש רבנים שמתווכחים ושיש אלטרנטיבה לגיור, בחורים טובים מיהודים טובים שנוסעים לסיבוב בעולם, ומכירים בחורה, ויודעים שיש אלטרנטיבה, ייסעו בלי מעצורים. אף אחד לא יעצור אותם מלהביא את הבחורה ארצה. כבר לא מדובר באבא יהודי. יביאו נישואי בוסר".

"אנחנו מנסים לבוא בדברים עם הרבנים שמנסים לחתור נגד הרבנות הראשית. הם לא מקשיבים לנו. אנחנו מנסים להסביר את הגישה הזו. מי שרוצה להרים את יהדותה של הרבנים בעזרת מחלוקת עם הרבנות הראשית רק גורם ההפך. המתנגדים טוענים שיושבים ברבנות רבנים חרדים שרוצים להחמיר על הגיור. הדברים לא נכונים מיסודם. היה כאן מאבק של פריצה נוראית בענייני הגיור בישראל".