הרב מזוז: עמלק?! גם בציונות הדתית יש יראי שמיים

בדברים שהגיעו לידי כיפה התייחס הרב מאיר מזוז לטענות נגד החיבור בין החרדים לציונות הדתית. "בהתחלה אמרו שהם עמלק, שתקנו. אחרך כך אמרו שלא צריכים חיילים. אנחנו לא צריכים חיילים?!"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 10:39 יב באדר התשעה

הרב מזוז: עמלק?! גם בציונות הדתית יש יראי שמיים
לשכת הרב ליאור, צילום: לשכת הרב ליאור

בעוד בציונות הדתית לא יודעים איך לאכול את מפלגת יחד, שנתפסת כמפלגה חרד"לית, במגזר החרדי עולות טענות הפוכות, שטוענות שאין מקום לחיבור עם הציונות הדתית מכיוון שישנם לכאורה הבדלים מהותיים בין המגזרים - בין היתר בתפיסה לפיה יש צורך להתגייס לצבא ותמיכת הציונות הדתית בכלליותה בנושא חוק הגיוס, עם או בלי הסתייגויות לגבי הסנקציות הפליליות.

על רקע אמירותיהם של הרב דוד יוסף והרב שלום כהן נגד הציונות הדתית, בראשם הכינוי של רבני ש”ס את הציונות הדתית עמלק, יוצאות התבטאויות יוצאות דופן בתמיכתם בציונות הדתית יוצאות מפי הרב מאיר מזוז, פטרונו של אלי ישי, בכנס לאברכים ולבחורי ישיבות השבוע.

"יש שם יראת שמיים", יצא הרב מזוז להגנת הציונות הדתית שמותקפת בידי פלגים חרדיים שונים בחריפות, בדברים שהגיעו לידי כיפה. “שואלים אותי כל הזמן מדוע אנו מתחברים עם הציונות הדתית. יש שם יראת שמיים, הרב טאו ירא שמיים גדול. הרב שטיינמן אמר שהוא יותר חרדי לדבר ה' מכל החרדים", הוא הוסיף כשהוא מתייחס לטענות כאילו הציונות הדתית אינה דואגת לתורה, ולא להשתייכותו של הרב טאו למגזר כזה או אחר בפועל, כפי שטענו גורמים בציונות הדתית לאחרונה.

הרב מזוז הוסיף וציין לטובה מספר רבנים אשר תומכים במפלגת יחד, בהם הרב אבינר והרב ליאור. “הרב ליאור הוא תלמיד חכם גדול. הרב אבינר היה מוכן לאבד הרבה כסף ויצא בביקורת ראשון מול כל הבית היהודי", אמר הרב מזוז.

"היום אנחנו במצב חמור. רוצים לבלע את תורת ישראל”, הוסיף הרב מזוז ואמר. "בהתחלה אמרו שהם עמלק, שתקנו. אחר כך אמרו שלא צריכים חיילים. אנחנו לא צריכים חיילים?! וכי אנחנו חזקיהו המלך?! מפלגים ומפלגים. לא העמידו אף דיין מכיסא רחמים, עדיין שתקנו. עד שאמרו שילכו עם השמאל. שם כבר לא נשתוק. שוב יחזרו על הסכמי אוסלו? על גוש קטיף? לכו למוזאון גוש קטיף שביקרתי בו תראו מה עשו להם".

הרב מזוז התייחס גם לנושא ש"ס, וטען כי הם מסרבים להיפתח לקהלים חדשים, דבר בעייתי ביותר מבחינתו. “ש"ס סגורה ומסוגרת. רק שחורים, רק ספרדים. אסור שיהיו הבדלים. צריך לאהוב את כל ישראל", אמר הרב מזוז.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן