הרב מזוז: מתנגד לשילובה של אורית סטרוק במפלגה החדשה

פטרונו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מזוז, התייחס לשילוב נשים במפלגה החדשה, והבהיר כי הדבר לא מקובל עליו. "זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו. עושה חדשות בעל מלחמות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/12/14 19:40 כד בכסלו התשעה

הרב מזוז: מתנגד לשילובה של אורית סטרוק במפלגה החדשה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם האיחוד בין יו"ר תקומה אורי אריאל לאלי ישי יורד מהפרק? פטרונו הרוחני של אלי ישי הרב מאיר מזוז התראיין הערב למגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה והודיע כי הוא מתנגד לשילובה אורית סטרוק ברשימה לכנסת. "עושה חדשות בעל מלחמות".

משמעות ההוראה בפועל הינה שח"כ אורית סטרוק לא תוכל להשתלב ברשימה לכנסת, ואורי אריאל יאלץ לקבל החלטה: או אורית סטרוק או אלי ישי.

לשאלת מגיש המהדורה המרכזית משה גלסנר מה דעת הרב לגבי שילוב נשים דתיות כמו למשל אורית סטרוק, השיב הרב "זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו. מזה שבעים שנה מקובל אצל החרדים שלא לשלב נשים. ויש על מקורות בגמרא, ברמב"ם. אז מי שרוצה לעשות מזה עניין גדול שאחר כך יקומו עלינו, למה לנו. אבל שהאישה תיבחר כלומר שהאישה תהיה מדברת בשם הציבור עד עכשיו לא היו ואנחנו לא רוצים לעשות חדשות. עושה חדשות בעל מלחמות".

הרב מזוז התייחס גם לבנט, וכינה אותו בוגד. "בנט בוגד! הוא משכנע חרדים להצביע לו ואחר כך מפיל אותם בפח. הוא מנסה לגרור אליו את כל הציבור הדתי לאומי אלי ישי לא יפנה למצביעי ש"ס, אלא לחסידי חב"ד ולמצביעים החרד"לניקים של בנט. אמרתי לרב בעדני שאני מעריך שנעבור את אחוז החסימה. אני בטוח שש"ס תביא 10 מנדטים".

כזכור, אתמול (ב') פורסם ב'כיפה' כי אחד מאבני הנגף שיעמדו בפני אורי אריאל בכניסה למפלגתו החדשה של אלי ישי הוא בעובדה שכפי הנראה לא יורשו נשים להיות חלק מהרשימה לכנסת. היום, מתקבל אישוש לדברים אלו בדבריו של הרב מזוז שפוסל ריצת נשים לכנסת מכל וכל, וייתכן מאוד כי בעקבות דברים אלו יאלץ אורי אריאל לוותר על כניסה פוטנציאלית למפלגה החדשה.