הרב מזוז: אני מקל בענייני גיור?! שקר וכזב

הרב מזוז מגיב במכתב נחרץ לדרישתו של הרב אקסלרוד ומכחיש את הדברים שיוחסו לו בנוגע לגיורים ובנוגע לדעתו על חסידות חב"ד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/02/15 19:42 ז באדר התשעה

הרב מזוז: אני מקל בענייני גיור?! שקר וכזב
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כמה שעות לאחר הפרסום בכיפה של מכתבו של הרב אקסלרוד מזקני רבני חב"ד שדרש מהרב מזוז הבהרה בנוגע לדעתו בנושא הגיור, יוצא הרב מזוז מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' במכתב מפורש וברור ובו הוא מתייחס לשתי הפרשיות האחרונות הקשורות לחב"ד.

"מה שאומרים בשמי שאני מקל בענייניי גיור הכל שקר וכזב", כותב הרב ומזים את הדברים שפורסמו בשמו כביכול הוא אינו דורש מגרים לקבל עליהם את כל המצוות. "גיור בר תוקף הוא אך ורק בקבלת כל המצוות בכנות כדי לקיימן ומעולם לא גיירתי לא איש ולא אשה", כותב הרב מזוז.

(צילום: דוברות )

הרב מתייחס גם לפרשייה הקשורה לדעתו על חסידות חב"ד. כזכור, בתחילת השבוע פורסמה הקלטה שלו מתוך ראיון לפני כמה שנים בו הוא מבקר בחריפות את חסידות חב"ד ואומר "אם הרמב"ם היה שומע את המטורפים האלה, את המשוגעים האלה, היה שורף אותם".

במכתב שפורסם היום מספר הרב מזוז על אהבתו לחסידות חב"ד: "לא התנגדתי מעולם לרבי מליובאוויטש ח"ו להיפך, כל זמן שקמו נגדו רבנים מפורסמים יצאתי חוצץ והגנתי על תנועת חב"ד והרבי. התנגדתי רק לאנשים בודדים שכתבו 'יחי אדונינו מורנו ובוראנו' רח"ל הנקראים 'אלוקיים' שזה גובל בשיגעון ממש", כותב הרב מזוז.

ההערכה היא, שדבריו הברורים של הרב ירגיעו את שני הנושאים שעוררו כותרות לא מעטות בימים האחרונים וביחד יוכלו לקבל את תמיכת חסידי חב"ד בה הם חושקים כל כך.