הרב מדן חושף: השב"כ בעד עליית יהודים להר הבית

בכנס בנושא הר הבית וזכויות היהודים לעלות למקום, חשף הרב יעקב מדן שיחה שקיים עם ראש השב"כ וראש המחלקה היהודית, בה הם טענו כי "אם לא יעלו יהודים להר, נאבד את האחיזה בהר הבית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 10:35 יט בתמוז התשעג

הרב מדן חושף: השב"כ בעד עליית יהודים להר הבית
יחצ, צילום: יחצ

במרכז מורשת בגין התקיים אמש (ד‘) יום עיון בנושא הר הבית וזכות היהודים לעלות להר. באירוע השתתפו הרב דוד סתיו, הרב יובל שרלו, הרב יעקב מדן ופעילים מרכזיים למען העלייה להר הבית.

הרב מדן חשף אמש, בדבריו בכנס, כי השב“כ עצמו בעד עליית יהודים להר הבית. ”ראש השב"כ וראש המחלקה היהודית אמרו לי שאם לא יעלו יהודים להר, אנו נאבד את האחיזה בהר הבית“, סיפר הרב מדן, ”בעבר נקראתי לראש השב"כ והוא נתן לי על הראש שאם לא נעלה להר לא נוכל לעמוד ולהיאחז בהר הבית. לפני חודשיים אמר לי ראש המחלקה היהודית שהוא מתגבר את הכוחות בהר והוא לא מבין למה יהודים לא עולים. אם בכירים מהשב"כ אומרים זאת אז מי אני שאתווכח? ערבים עושים את צרכיהם על ההר ומשחקים כדור-רגל, זהו חוסר מודעות של מנהיגי המדינה“.

הרב מדן הוסיף וציין כי הוא ”מוכן להגיע להסכם עם נשות הכותל אם יגיעו איתי להסכם על הר הבית. אבל אני לא מוכן שיבנה בית המקדש כי אם הוא יבנה, הבחירות לכהן הגדול יהיו כמו הבחירות לרבנות הראשית“.

השופטת בדימוס דליה דורנר טענה כי לבית המשפט אין את הסמכות להכריע בסוגיית הר הבית, מפני שהנושא ”לא שפיט“. ”בגין אמר שיש שופטים בירושלים אבל אני אומרת שיש גם מחוקקים בירושלים. לפי הכללים המנחים אותי שאני מכירה, אני יכולה לומר שלא נאסור על יהודים גם להתפלל בהר הבית", אמר דורנר.

הרב סתיו הביע התנגדות לעלייה להר הבית וטען כי ”מי שמופקד על קביעת הכללים בהר הבית הם הרבנות הראשית. צריך להפקיד את השאלה הזו בידי הרבנות הראשית לישראל ולא בידי הפוליטיקאים ולא בידי אחרים". לדבריו, ”כאשר הציבור עולה להר הוא עולה כי הוא רוצה להפגין או להראות שהוא יכול ולצערי, במדרגה הרוחנית כדי לעלות להר, יש לנו כברת דרך".