הרב מדן: הרב פורת ידע לשלב בין נאמנות למדינה לבין אהבת הארץ

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת "הר עציון" ושותפו לדרך של הרב חנן פורת, סופד לעשייתו הענפה: "היה ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית בדור האחרון, פורץ דרך בהוראת המקרא"

חדשות כיפה הרב יעקב מדן 04/10/11 14:47 ו בתשרי התשעב

הרב מדן: הרב פורת ידע לשלב בין נאמנות למדינה לבין אהבת הארץ
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

חנן פורת היה ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית המעשית, במשך כדור שלם. הוא היה תלמיד חכם גדול, אשר יראתו קדמה לחכמתו ותמימותו ויושרו היו נדירים ומפעימים. מנהיגותו באה לידי ביטוי בפרופורציות הנכונות אשר הוא נהג להכתיב, בין נאמנות ללא סייג למדינת ישראל, חוקיה ומוסדותיה - לבין אהבת ארץ ישראל על כל רגביה וההתיישבות שבה.

ביום כזה, עם פטירתו, אי אפשר שלא לזכור את מפעלי החסד אשר הקים והפעיל במשך עשרות שנים. הוא ממש מסר את נפשו עליהם והציל משפחות רבות מחרפת רעב, מחוסר לבוש וממצוקה חינוכית. את כל עשייתו הענפה במשך עשרות שנים, הוא הקדיש למען הזולת והחברה בישראל. דבר לא עשה למען עצמו או שמו. הכל עשה מתוך אהבת ארץ ישראל ואהבה גדולה שרחש לאדם.

כראש ישיבת הר עציון, לא אוכל שלא להזכיר את חלקו המכריע בהקמת הישיבה באלון שבות - חלק ממפעלו האדיר למען יישוב גוש עציון בכלל ובעיקר קיבוץ כפר עציון.

בדרכו החינוכית, בעשייתו החברתית, היה הרב פורת לפורץ דרך היסטורית בלימוד המקרא בדור האחרון - בעיקר בשיעוריו במכללת הרצוג אשר על יד הישיבה ובימי העיון בתנ"ך, אשר משכו ברבות השנים אלפי תלמידים ותלמידות, מכל רחבי הארץ, לעיון מעמיק בתנ"ך ובמקרא.

יהי זכרו ברוך.