הרב מדן: אנחנו והחילונים נדרשים לויתורים כדי להגיע לפשרה אמיתית

עשור אחרי כתיבת אמנת גביזון-מדן, הושקה שדולת "עם, דת ומדינה" בכנסת. ח"כ שטרן: האמנה הזו צריכה להיות בסיס לחיים משותפים בישראל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 11:23 י בתמוז התשעג

הרב מדן: אנחנו והחילונים נדרשים לויתורים כדי להגיע לפשרה אמיתית
יחצ, צילום: יחצ

בכנסת הושקה אתמול (ב‘) שדולת "עם, דת ומדינה" שמובילים חברי הכנסת אלעזר שטרן ויצחק (בוז'י) הרצוג. השדולה התכנסה לציון עשור לאמנת ”גביזון-מדן“, שחתמו פרופ‘ רות גביזון והרב יעקב מדן, כדי להביא למתווה משותף בין דתיים לחילונים ביחס לחברה הישראלית.

בסיס לחיים משותפים, שטרן ולבני, אתמול (צילום: יחצ)

"אמנת גביזון - מדן מהווה לשדולה תשתית, לא רק רעיונית, אלא שעומדת בפנינו האפשרות להפוך אותה לבסיס לחיים משותפים במדינת ישראל", אמר ח“כ שטרן, שהצטרף בכך לדברי ראשת מפלגתו, שרת המשפטים ציפי לבני, שציינה כי "במידה ולא נפתור את עניין ההסכמות בסוגיות דת ומדינה אנו נמצא את עצמנו כשבטים שונים שחיים זה לצד זה וכל התפיסה הציונית של מדינה יהודית ודמוקרטית תאבד מהתוכן שאנו אמורים לצקת בה".

הרב יעקב מדן, שהתייחס לאמנה שהוביל, אמר באירוע כי "הרבה מפלגות והרבה אנשים מתפרנסים מכוח המריבות. זיהוי חד משמעי בין ההלכה ליהדות יוביל לכך שרבים יכריעו נגד הצו היהודי. על מנת לקיים אמנה אמיתית, שני הצדדים צריכים לדעת לבצע ויתורים אמיתיים". שותפתו לדרך, פרופ‘ גביזון, הסבירה כי ”עד עתה לא הצלחנו לקדם באופן מעשי את האמנה מכיוון שהאנשים שעוסקים בעניינים המעשיים מתעניינים בשימור המציאות האידיאולוגיות, בניצול הכלים הדמוקרטים לחיזוק המסגרת הקיימת“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן