הרב ליכטנשטיין נעדר מפורום הרבנים שבחר ברב אריאל

בכיר ראשי הישיבות הציוניות לא השתתף בדיון "השביעייה" בו אושר "הדיל" של הרב חיים דרוקמן. בישיבה בה הוחלט לתמוך ברב אריאל - ישב הרב אריאל בעצמו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/05/13 22:09 כו באייר התשעג

הרב ליכטנשטיין נעדר מפורום הרבנים שבחר ברב אריאל
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אהרן ליכטנשטיין, בכיר ראשי הישיבות הציוניות בישראל, לא השתתף בישיבת הרבנים הבכירים שהודיעה אמש (א‘) על בחירתם ברב יעקב אריאל במרוץ לרבנות הראשית. נדגיש כי בדיון בו נבחר הרב אריאל, השתתף הרב אריאל בעצמו.

כזכור, בפורום הרבנים הבכירים חברים הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, הרב נחום רבינוביץ‘, ראש ישיבת ”ברכת משה“, הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב וראש ישיבת בית אל, הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן והרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות ”אור עציון“.

הרבנים התכנסו כדי להכריע בזהותו של המועמד המועדף עליהם לתפקיד הרב הראשי לישראל. לרב ליכטנשטיין, שהודיע בעבר על תמיכה במועמדותו של הרב סתיו לתפקיד, אין התנגדות למועמדותו של הרב אריאל - אלא שיש לו מחלוקת מול יתר הרבנים החברים בפורום בדבר התהליך עצמו והדרך שהביאה אותם להכרעתם אמש.

גם יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, התנגד להחלטת פורום הרבנים ואמר למקורביו כי הוא בעד מינויו של הרב סתיו לתפקיד. הרב בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, הוסיף היום, בעמוד הפייסבוק שלו, כי ”ככלל, לא ברור מדוע קבוצת רבנים, חשובים ככל שיהיו, אמורים לקבוע לבדם מי יהיה המועמד של הציונות הדתית. שאלה זו נוגעת להיבטים רבים מבחינה השקפתית, חינוכית, ומעשית, ואם כבר מקימים ועדה, היא צריכה לכלול גם אנשי רוח וחינוך ואנשי עשייה ותקשורת, שייצגו את ציבור המצביעים הרחב של המפלגה. כך ניתן יהיה לבחור במועמד שאכן יוכל למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר, מתוך שקלול של מכלול היעדים והמטרות שניתן להגשים במשרה זו“.