הרב ליכטנשטיין נגד "דיל" עמאר-אריאל: "זה לא לכבודו של הרב אריאל"

בכיר ראשי הישיבות הציוניות אומר כי "ידידי הרב אריאל ראוי לתפקיד, אבל לא הייתי רוצה שייזכר לדורות כמי שנכנס מהדלת האחורית". הוא תומך במועמדותו של הרב סתיו וקובע כי "הוא מועמד מתאים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/05/13 11:21 טו בסיון התשעג

הרב ליכטנשטיין נגד "דיל" עמאר-אריאל: "זה לא לכבודו של הרב אריאל"
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון ובכיר ראשי הישיבות הציוניות, מביע לראשונה התנגדות פומבית ל“דיל“ עמאר-אריאל, כגורם בכיר וחבר פורום ”השביעייה“ שהיה שותף לדיונים על זהותם של הרבנים הראשיים הבאים. בראיון לאלישיב רייכנר שפורסם היום (ו‘) בעיתון ”מקור ראשון“, טוען הרב ליכטנשטיין כי ”ידידי הרב אריאל ראוי לתפקיד הרב הראשי, אבל לא הייתי רוצה שייזכר כך לדורות. הרב סתיו הוא מועמד מתאים“.

בראיון נרחב שמתפרסם בעיתון לרגל יום הולדתו ה-80 של הרב ליכטנשטיין, מתייחס ראש ישיבת הר עציון למרוץ לרבנות הראשית. ”אני ידיד של הרב אריאל“, הוא מודה בראיון, ”אני חושב אותו לאדם נאור, פתוח, עם יוזמה ועם אוזן כרויה לבעיות המדינה, לבעיות של כנסת ישראל ועם ישראל. הוא ראוי לתפקיד, אבל לא לכבודו שייכנס בדלת האחורית כגנב בלילה עם חוק מיוחד. לא הייתי רוצה שהרב אריאל ייזכר כך לדורות“.

ראוי, אך לא לכבודו. הרב אריאל (צילום: באדיבות ישיבת אור עציון)

הרב ליכטנשטיין, שתמך בראשית הדרך במועמדותו של הרב סתיו, ממשיך להביע תמיכה בהתמודדותו: ”תמכתי בראשית הדרך ברב סתיו ולא ירדתי מזה. אני חושב שהוא אדם מתאים. זה נכון שזה שטאנץ אחר של רבנות, אבל גם המדינה השתנתה והרבנות הראשית השתנתה והמשקל המצטבר של מניין שיושב בבית הדין הגדול הוא פחות משהיה לפני דור. הרב סתיו הוא אדם תורני עם דאגה להלכה ועם אחריות למדינה מבחינה דתית ורוחנית, ולשבחו ייאמר שהוא יודע את כוחו ויודע את שלא בכוחו“.

בראיון, מודה הרב ליכטנשטיין כי ”הרב סתיו יודע שהוא לא ברמתו של הרב קוק ושל הרב גורן ולא של אחרים. זה כוחו, שהוא יודע את זה, ומבחינה מוסרית זה דבר נפלא“. לדבריו, ”אינני יודע איך אנחנו יוצאים מהפלונטר שנקלענו אליו בסוגיית הרב הראשי, אבל יכול להיות שמי שנכנס ויצא, ייצא חבוט ומוכר. כל מה שקורה לא מכובד. האנשים מכובדים, אבל הפרוצדורה והדרך לא מכובדות“.