הרב ליאור: קשה לומר על הבית היהודי שזו מפלגה דתית

הרבנים המזוהים עם מפלגת יחד מגיבים בחריפות על דבריו של בנט אתמול כי "הציל את המזרחי ואת חזון הרב קוק מהתאדות". לדברי הרב ליאור: "המזרחי מאז ומעולם לפחות היו מתייעצים עם רבנים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 09:17 טו בשבט התשעה

הרב ליאור: קשה לומר על הבית היהודי שזו מפלגה דתית
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

בשיחות בישיבות בדרום הארץ, אמר אתמול (ג') יו"ר מפלגת הבית היהודי השר נפתלי בנט כי הוא הציל את המזרחי ואת חזון הרב קוק של שילוב תורה ומדינה מהתאדות, כלשונו, ובזכות זה הבהיר בנט אפשר "להמשיך את מורשת הרב קוק וחזונו הגדול". רבנים בציונות הדתית, שהעבירו באחרונה את תמיכתם מהבית היהודי למפלגת יחד, התייחסו הבוקר (ד') לדבריו של בנט. "המזרחי", אמר הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע, "מאז ומעולם לפחות היו מתייעצים עם רבנים.היום קשה לומר על הבית היהודי שזו מפלגה דתית, אולי זו מפלגה מסורתית".

הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת בת ים, שהכריז אתמול רשמית על תמיכתו ביחד הוסיף כי "יחד הוקמה גם היא על מורשת מרן הרב קוק זצ"ל.אבל היא", הדגיש הרב דוד חי הכהן, "מתכוננת למלא אחר כל ייעוד חזונו". ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, הדגיש כי"כלל גדול קבע רבינו הרב צבי יהודה ביחס להתחברות המפלגתית - 'חבר אני לכל אשר יראוך'.כלומר, יראת שמיים ונאמנות שלמה לדבר ה'. וכיוון שמפלגת יחד חרתה על דגלה להיות עבדי ה' וישראל עמו, בוודאי שתשרה עליה ברכה בעבודת ה', העם והארץ".

בימים האחרונים הביעו מספר רבנים בכירים את תמיכתם במפלגת יחד ולטענת אנשי מפלגת יחד עוד רבים צפויים להצטרף בשבועות הקרובים. בכיפה פורסם בימים האחרונים כי הרב דוד חי הכהן והרב שמואל טל הצטרפו ליחד, זאת בנוסף לרב ליאור ולתמיכה שקטה מצד הרב טאו.