הרב ליאור על פינוי מגרון: "יש דין ויש דיין"

רבני בית ההוראה לענייני ציבור פרסמו גינוי להרס מבני הקבע ביישוב מגרון וטענו כי מדובר ב"כתם נורא על ממשלת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 13:16 ז באלול התשעא

הרב ליאור על פינוי מגרון: "יש דין ויש דיין"
יחצ, צילום: יחצ

פינוי מבני הקבע ביישוב מגרון שגבה ארבעה פצועים ושישה עצורים בעימותים בין מתיישבי המקום לבין כוחות הביטחון, ממשיך לצבור גינויים כמעט מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית. היום (ב') פרסמו רבני בית ההוראה לענייני ציבור, בראשות הרב דב ליאור, גינוי חריף למהלך הפינוי באומרם כי מדובר ב"כתם נורא על ממשלת ישראל".

בגינוי שפרסמו הרבנים אליעזר רבינוביץ, אליקים לבנון, דוד חי הכהן ושמעון כהן, נכתב כי "חילול ה' של הרס שלושת הבתים במיגרון, הוא כתם נורא על ממשלת ישראל, וכמובן על היד הזדונית של 'משפטים בל ידעום'. אותה יד הגורמת לריב ומדון בין חלקי האומה". הרבנים הוסיפו כי "ידעו כל הנותנים יד לכך: יש דין ויש דיין! בימי הרחמים והסליחות הקב"ה משקיף על עולמו, ושופט כל אחד כדרכיו וכפרי מעלליו. אין מקיפין בחילול ה', והקב"ה יתבע את עלבונו וידעו כל באי עולם, כי יש אלוקים בישראל".

הרבנים אף ביקשתו מהציבור הרחב להתגייס ולתרום כספים לקרן שתוקם בימים הקרובים, במטרה לסייע למשפחות בשיקום בתיהם שנהרסו ביישוב. הרבנים אף הוסיפו חיזוק ליושבי מגרון באומרם כי "עיני כל ישראל אליכם, תחת הנעצוץ יעלה ברוש, ותחת הסרפד יעלה הדס".

אמש הגיע הרב דב ליאור לביקור ביישוב, במהלכו נפגש עם בני המשפחות שבתיהן נהרסו וחיזק אותם "שלא יישברו מהמעשה הנפשע". הרב ציין כי "אין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון אם אין הוא מסוגל לעמוד בו".