הרב ליאור נגד עסקת שליט: "אי אפשר להציל אחד ולסכן ציבור שלם"

לאחר התנגדותם של הרבנים אליהו ואבינר, טוען גם הרב דב ליאור כי עסקת שליט מנוגדת להלכה: "כניעה לסחטנות המחבלים – סיכון מוחשי לעם היושב בציון"

חדשות כיפה אורי פולק 16/10/11 18:34 יח בתשרי התשעב

הרב ליאור נגד עסקת שליט: "אי אפשר להציל אחד ולסכן ציבור שלם"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פרסם הערב (א') נייר עמדה בו הוא טוען כי עסקת שליט מנוגדת להלכה - וכי חרף אישורה, אין לישראל לענות לדרישות החמאס.

במכתבו טוען הרב ליאור כי אין להיכנע לטרור וכי אין להסכים לדרישותיו. "אין ספק שכניעה לסחטנות של המחבלים, יש בה כדי לסכן בעתיד את אחינו יושבי ארצנו כפי שכבר היה גם בעבר שחלק ניכר מהמחבלים המשוחררים חזרו לסורם וזה סיכון מוחשי לעם היושב בציון", מסביר הרב ליאור.

הרב ליאור מציין כי "אי אפשר להציל אחד ולסכן כמעט בוודאות ציבור שלם" ומוסיף כי "למחבלים ישנה מגמה להשפיל את מדינת ישראל וכך מוכח מכל הניהול שלהם עד עצם היום הזה, ומי יודע אם הם לא יהיו מעוניינים לטרפד את כל המהלך וכל מה שנעשה זה רק כדי לפגוע בכבודה של מדינת ישראל". לכן, קובע הרב ליאור, "אין מקום לקבל את דרישותיהם".

הרב ליאור הדגיש במכתבו כי על אף התנגדותו לעסקה, הרי שעמדתו האישית היא ש"צריך לעשות כל מאמץ ולפעול למען שחרורו". הוא מציע, כדוגמא, לפגוע בתנאיהם של האסירים הפלסטינים, המוחזקים לדבריו "בתנאי 'בית מלון'". הוא עוד מציע "למנוע כל סיוע לממשל החמאס בעזה ולהפעיל הסגר מוחלט". עם זאת, הרב ליאור קובע כי הפתרון ההגיוני לשחרור שליט "איננו על ידי פעולות שיש בהם סיכון והשפלה לעם ישראל".