הרב ליאור: למה אוספים כסף לכנסייה ולא לשיפוץ הר הזיתים?

בעקבות יוזמה לאיסוף תרומות עבור הכנסיה שהוצתה מגיב הרב ליאור ל'כיפה': אם יהודים רוצים לתרום, שיתרמו לשיפוץ הר הזיתים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/06/15 16:08 ח בתמוז התשעה

הרב ליאור: למה אוספים כסף לכנסייה ולא לשיפוץ הר הזיתים?
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

הרב דב ליאור, רבה לשעבר של קרית ארבע ומבכירי רבני הציונות הדתית, תקף בחריפות את היוזמה לאיסוף כספים לשיפוץ הכנסייה בטבריה ואמר כי לכנסיה ולנוצרים יש מספיק כסף שמגיע מאירופה ויכול לשמש לשיפוץ המקום. "אין סיבה שיהודים יממנו את השיפוץ, שיעבירו לשם חלק מהכספים שמועברים לרשות הפלשתינית באופן שוטף ממדינות אירופה", אמר הרב.

מדובר ביוזמה של הרב ד"ר אלון גושן-גוטשטיין, העומד בראש מכון אליהו לדיאלוג בנדתי ויחד עם ארגון מוזאיקה. לדברי הרב גושן-גוטשטיין, "רבנים מוציאים מדי פעם גינויים לתופעת "תג מחיר", וקובעים שאין היא עולה בקנה אחד עם ערכי היהדות, אך גינויים אלו אינם מועילים. הם אף נתפסים כיציאה ידי חובה של הרבנים, ולאו דווקא כאמירה עקרונית וכנה". לדבריו, "כשיהודים מכניסים את היד לכיס, זה מעביר מסר אחר לגמרי מאשר מסתפקים בגינוי".

היוזמה קיבלה גם את ברכתו של יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, שהשיק הבוקר (ה') קמפיין מימון המונים לנושא על יעד של 50 אלף שקל שלדברי המארגנים יהווה רק חלק מהוצאות השיפוץ של הכנסייה שהוצתה בשבוע שעבר ועל הקיר החיצוני שלה נכתב "והאלילים כרות יכרתון".

הרב ליאור שמתנגד בחריפות ליוזמת איסוף הכספים אמר ל'כיפה', "לא ראינו שכאשר יש פוגרום של ממש במצבות בהר הזיתים או במקומות אחרים של יהודים הם קמים לאסוף עבור זה כסף".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן