הרב ליאור לכיפה: הרב הנקין נועד לגדולות, אבדה קשה לעם ישראל כולו

בראיון קצר לכיפה, מספר הרב דוב ליאור על הרב איתם הנקין, אותו הכיר. "היה בן תורה אמיתי. זו אבדה קשה לעם ישראל כולו, אך אסור לנו ליפול לייאוש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/10/15 08:48 יט בתשרי התשעו

הרב ליאור לכיפה: הרב הנקין נועד לגדולות, אבדה קשה לעם ישראל כולו
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

הרב דוב ליאור מספר הבוקר (ו') בראיון קצר ל'כיפה' על הרב איתם הנקין, אותו הכיר בעשר השנים בהם למד הרב הנקין בישיבת ניר בקרית ארבע.

"הוא היה אדם מאוד מוכשר", מספר הרב ליאור. "הוא חיבר חיבורים ומאמרים הלכתיים בצורה מאוד מעמיקה ומקיפה. לקח נושא ועסק בו לעומק, בן תורה אמיתי עם השקפה נכונה".

"הוא ראה את הדברים החיוביים שיש בעצם תקומת ישראל, כמובן עם החולשות בתחום הביטחוני והאסטרטגי", מוסיף הרב ליאור. "זו אבדה קשה לעם ישראל כולו. נגדע אילן שהיה צומח, אדם עם שיעור קומה הלכתי ותורני גדול".

"אין לנו הרבה תלמידי חכמים שיש להם מבט כולל על האירועים שאנו חיים בצילם", אומר הרב ליאור. "זה חלק מהמחיר שאנו משלמים על התיישבותנו בארץ ישראל. זו אבדה קשה ביותר, וכל ישראל יבכו את השריפה".

"זה לא עוד פיגוע", מבהיר הרב ליאור. "הנזק של הפיגוע הזה הוא גדול. הרב הנקין היה אדם שנועד לגדולות, וזו אבדה לעם ישראל כולו".

בסיום הריאיון, אומר הרב ליאור, "אסור לנו ליפול לייאוש. מי שיש לו עומק אמונה יודע שגם בשעות קשות אנחנו מאמינים בתקומת עם ישראל. צריך לזכור את הפסוק שאמר משה לאהרון אחרי מות שני בניו 'וכל ישראל יבכו את השריפה'. צריך לדעת ולקוות שהקב"ה יסיר מעל עמו את הברבריות הזו, את החיים במצב הלא נורמלי הזה, בסכנה מפני הרוצחים הברבריים הללו".