הרב ליאור והרב לבנון נפגשו עם הרב מזוז בדרך למפלגה החרד"לית

כבר לא תקומה. הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון נפגשו עם הרב מאיר מזוז, מנהיגו הרוחני של אלי ישי, ודנו עמו בנושאים השונים שעל בסיסם יוכלו להנחות את נציגיהם לחבירה על ישי ושטבון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/12/14 09:03 ל בכסלו התשעה

הרב ליאור והרב לבנון נפגשו עם הרב מזוז בדרך למפלגה החרד"לית
לשכת הרב ליאור, צילום: לשכת הרב ליאור

הרב דב ליאור, עד לא מכבר ראש ועד רבני מפלגת "תקומה", והרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, מבכירי הרבנים הציוניים התורניים, נפגשו אמש עם הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", מנהיגו הרוחני של אלי ישי, ודנו עימו בנושאים המשותפים שעל בסיסם יוכלו להנחות את נציגיהם לחבירה עם אלי ישי ויוני שטבון בהקמת המפלגה התורנית המשותפת.

הרבנים דנו בצורך החשוב לעמידה על צביונה היהודי של המדינה, בתיקון שטף החקיקה האנטי דתית שחלה בשנה האחרונה והפגיעה החמורה בסטטוס קוו בנושאי דת, כמו גם חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון ומניעת כל פגיעה בה.

הפגישה נערכה באווירה חיובית ביותר וניכר היה שרב המשותף בין הרבנים. הרבנים דיברו על כך שמדובר במאורע היסטורי וחובה עליהם להמשיך במהלך זה ולצרף אליו רבנים נוספים ואחריהם יגיע גם קהל רב של בני תורה הצמאים לקיומה של מפלגה כזו אשר יוכלו להצביע עבורה ולתמוך בה בלב שלם וללא כל הסתייגויות.

לרב ליאור ולרב לבנון כוח משמעותי בציונות הדתית, ונראה שרבים ממאוכזבי מפלגת "הבית היהודי" בכלל ומפלגת "תקומה" בפרט עשויים להצטרף למהלך זה ולהעביר את תמיכתם למפלגה החדשה בראשותו של אלי ישי.

בימים הקרובים יפגשו נציגים מטעם הרבנים ליאור ולבנון עם נציגיו של אלי ישי בכדי לסכם את הפרטים הטכניים לחבירה זו ומן הסתם שבהמשך יפורסמו גם שמותם של נציגיהם לכנסת.

בין השמות שהועלו כנציגיהם של הרבנים למפלגה מופיעים מספר דמויות ציבוריות משמעותיות ביותר בציבור התורני לאומי אשר עשויים למשוך אחריהם רבים מתלמידי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות וכן רבים מאנשי ההתישבות ביהודה ושומרון.