הרב ליאור הציע כמחליפו בקרית ארבע את הרב אריאל בראלי

האם הרב אריאל בראלי, המזוהה עם מפלגת יחד והמשמש כיום ר"מ בישיבת שדרות יהיה רב היישוב קרית ארבע? ל"כיפה" נודע כי הרב ליאור הציע את הרב בראלי כמחליפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/02/15 10:30 יז בשבט התשעה

הרב ליאור הציע כמחליפו בקרית ארבע את הרב אריאל בראלי
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

השבוע עזב הרב דב ליאור את היישוב קרית ארבע, בו שימש כרב העיר במשך 38 שנה, וביישוב מחפשים בימים אלו רב עיר חדש שימלא את נעליו הגדולות של הרב ליאור.

ל'כיפה' נודע כי הרב ליאור הציע כמחליפו ביישוב את הרב אריאל בראלי, המזוהה באופן משמעותי ביותר עם מפלגת יחד ומשמש כר"מ בישיבת שדרות זה מספר שנים. במקביל הוא הקים את בית הדין לממונות בשדרות ובדרום תל אביב, וכן היה אחד מיוזמי ארגון 'נאמני הרבנות הראשית' שתקף את הממשלה ואת הבית היהודי על 'חוקים אנטי דתיים' כהגדרתם.

כזכור, הרב בראלי היה בין החותמים על מכתב הר"מים ביום רביעי בערב, בו כינה את החלטת הרב דוד פנדל, ראש ישיבת שדרות כהחלטה 'אומללה'. לאחר מכן חזר בו וטען בהתבטאויות סותרות כי ההודעה יצאה בטעות.

במכתב הר"מים, עליו הוא היה חתום יחד עם הרב משה שחור והרב דרור אריה, נכתב בנוסח חריף נגד נפתלי בנט "איבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון​ ​היהודי של מדינת ישראל". בעקבות המכתב נמתחה נגדו ביקורת קשה על כך שעברו את הגבול בכך שתקפו את הרב פנדל, בעקבות ביקורת זו התנצלו הרבנים.

בעבר תקף הרב בראלי גם את הרב חיים דרוקמן ברדיו גלי ישראל, שם אמר "הרב דרוקמן, דרכו מאוד חשובה, אבל הוא מובל. הרבנים לא מובילים בבית היהודי, הם נגררים". בעקבות הדברים קראו רבנים בכירים לרב בראלי להתנצל, ובסופו של דבר הוא אכן שלח מכתב התנצלות לרב דרוקמן בו כתב "אני מבקש סליחה מהרב על הדברים שאמרתי היום. נאמרו דברים על ידי שאינם ראויים ועליהם בקשת סליחה", והבהיר כי מדובר היה בתקיפה של נפתלי בנט והיא לא כוונה נגד הרב דרוקמן.

הרב בראלי הינו כאמור מזוהה באופן משמעותי ביותר עם מפלגת יחד, ונחשב בין הגורמים הבולטים הפועלים במפלגה. אחיו, הרב עמיטל בראלי, ממוקם במקום השישי ברשימת המפלגה לכנסת ה-20. לא ברור היכן עומדת ההצעה בימים אלו, והאם היא כלל נמצאת על השולחן, אך מבחינת הרב ליאור מתברר כי מחליפו הראוי הינו הרב בראלי.

מהרב בראלי לא התקבלה תגובה עד פרסום הידיעה.