הרב ליאור: הפתרון לטרור - התיישבות נרחבת בכל תחומי ארץ ישראל

הרב דב ליאור טוען כי חטא המרגלים ממשיך גם בתקופתנו על ידי מי "שנלחמים נגד ההתיישבות היהודית במרחבי ארצנו ולהוטים להסגיר חבלי ארץ לידי המחבלים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 17:32 כד בסיון התשעב

הרב ליאור: הפתרון לטרור - התיישבות נרחבת בכל תחומי ארץ ישראל
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רב היישוב קריית-ארבע חברון, טוען כי ממשיכי חטא המרגלים הם ישראלים בני זמננו "שנלחמים נגד ההתיישבות היהודית במרחבי ארצנו, להוטים להסגיר חבלי ארץ לידי המחבלים, ואינם חוששים כלל לכבודו של עם ישראל".

בדברים שמפרסם הרב ליאור בעלון "גילוי דעת" בסוף השבוע הקרוב, הוא טוען כי "לפני עשרות שנים, כאשר החלה ההתעוררות לשוב, לפקוד את ארץ ישראל ולגאול אותה, החל גם התיקון לחטא המרגלים. לצערנו הרב, עדיין חלק מעמנו לא הפנים את העומק והגודל של השפעת האירועים שעברנו, במיוחד במלחמת ששת הימים, בה זכינו בשחרור לבה של ארצנו".

בהתייחס למי שסבורים כי יש להחזיר שטחים מארץ ישראל, טוען הרב ליאור כי "אין ספק שזו אחת הסיבות לכך, שעם ישראל ממשיך לסבול מהתגברות הטרור ומכל הייסורים הנלווים לזה. כל זמן שעם ישראל לא יתקן את חטא המרגלים מהשורש, לרצות את הארץ ולהתיישב בכל מרחביה, לא יהיה פתרון לטרור".

"כל חולשה בקישורנו לארץ ישראל נותנת את אותותיה בענייני הביטחון", קובע הרב ליאור, שמסביר כי "כל זמן שיש יהודים המיישבים את ארצנו תחת ריבונותה של ממשלת ישראל, זה זוקף את קומתנו הלאומית, וככל שהיא נזקפת יותר והאורגניזם הלאומי חזק יותר ואיתן יותר, כך גם ננסך ביטחון של ממש, ולא רק הרגשת ביטחון".

בהתייחסות אקטואלית לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, טוען הרב ליאור כי "בימים אלו יש כאלה שרוצים להרוס חלקים מההתיישבות, בניגוד לציווי תורתנו הקדושה. זו הסיבה העיקרית שבגללה אין לנו שלום ולא יהיה שלום, כל זמן שלא יתקנו בשורש את המאיסה בארץ חמדה".

"עלינו לתקן את חטא המרגלים על ידי כיסופים ואהבת הארץ, להחיל עליה את ריבונותנו, ולהפסיק לחלוטין כל דיבור על הסגרת חבלי ארץ לידי הגויים. עצם הדיבורים מביא את ההיפך משלום. לכן כל הניסיונות לפתור את הבעיה לא יצלחו, והם נועדו מראש לכישלון", הוא מסכם.