הרב ליאור הורה לבית היהודי לדרוש את משרד הדתות

רבה של קריית-ארבע חברון הביע תמיכה במו"מ הקואליציוני שמנהל ח"כ אורי אריאל בשם "הבית היהודי" וקרא לצוות להגיע לפתרון מוסכם עם החרדים בסוגיית שיוויון בנטל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/02/13 12:27 יז באדר התשעג

הרב ליאור הורה לבית היהודי לדרוש את משרד הדתות
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, הביע תמיכה במשא ומתן שמנהל יו“ר צוות המו“מ של ”הבית היהודי, ח“כ אורי אריאל, על רקע הביקורת שנשמעת בחלקים מהציונות הדתית על החבירה בן בנט ללפיד.

ח“כ אריאל הגיע לביתו של הרב ליאור, כדי לנחמו על פטירת אחיו, מרדכי לינוונד ז"ל. במהלך הביקור התעדכן הרב ליאור בפרטי המו“מ, חיזק את ידיו של ח“כ אריאל ואמר לו שהוא ”מבין ומקבל את המהלך שבנט ואתה מובילים“. הרב ליאור ציין כי הוא ”סומך עליהם שתעשו את המהלך הנכון על מנת לחזק את ההתיישבות ואת צביונה היהודי של המדינה“.

("לתקן את העיוות במינוי רבנים ודיינים מהציונות הדתית", הרב ליאור וח"כ אריאל, אמש. צילום: יח"צ)


כמו כן הביע הרב ליאור תמיכה בחיזוק הקשר עם הציבור החרדי ועם גדולי רבני הציבור החרדי ומקוה שקשר זה יישאר לאורך זמן ויועיל במערכות הבאות העומדות לפתחנו. עם זאת, הרב ליאור הורה לנציגי הבית היהודי להגיע לפתרון בנושא השיוויון בנטל וגיוס החרדים לצה“ל, פתרון ”שישמור על עולם התורה ואף יחזק אותו, ובסופו של דבר יהיה מקובל אף על אנשי הציבור החרדי“.

כמו כן קרא הרב ליאור לח“כ אריאל לדרוש את משרד הדתות ובכך ”לתקן את העיוות שחל בכל השנים האחרונות בנושא מינוי רבנים ודיינים מן הציונות הדתית“.