הרב ליאור: הבית היהודי מטשטשים את הערכים שלנו

הרב דב ליאור תקף בחריפות את הבית היהודי על רקע אישור החוקה "יש מגמה מסוימת לטשטש את הערכים שלנו. אם הדבר לא יתוקן אני לא חושב שיש לתקומה מה להיות נשרכת אחרי המפד"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/09/14 22:03 כו באלול התשעד

הרב ליאור: הבית היהודי מטשטשים את הערכים שלנו
הרב דב ליאור, צילום: הרב דב ליאור

בכנס הרמת כוסית של מפלגת האיחוד הלאומי שהתקיים הערב (א') תקף הערב הרב דב ליאור את החוקה החדשה בבית היהודי: ״במרכז האיחוד הלאומי - כושר העמידה והשמירה על ארץ ישראל מתוך תורה. יש כאלה שלא חיים תורה ולכן עושים שיקולים זמניים, אבל מי שחי לפי תורה עושה את החישוב לטווח ארוך. בחודשים האחרונים אני חש שחלה התרופפות במגמה הזאת״.

"למה הם זנחו את העקרונות שעליהם הושתת המזרחי עשרות שנים?", הוא שאל בהתייחסו לחוקה החדשה. "יש איזו מגמה מסוימת לטשטש את הערכים שלנו. הם נוטשים את הערכים של המזרחי".

"אם הדבר הזה לא יתוקן אני לא חושב שיש לתקומה מה להיות נשרכת אחרי המפד"ל. אסור לטשטש את העקרונות והיסודות החשובים. אסור שהנציגים שלנו יתמכו בחוקים שהם מעיקרם נגד תורת ישראל. גם אם משפצים פה ושם. כל זמן שפוגעים ביהדות אסור לנו לתת יד - אפילו בעקיפין - לדברים החמורים האלה. עמידה איתנה על העקרונות שלנו היא דבר חשוב ביותר. אנחנו צריכים להרים את דגל האמת: שהמפלגה תעמוד על הערכים היסודיים של העם היהודי", סיכם הרב ליאור.

הרב איסר קלונסקי הוסיף ואמר: ״איחוד הציבור שלנו הוא דבר שחשוב לעם לציבור ולמדינה, אבל לא איחוד בכל מחיר. אסור לנו לוותר על ייחודנו. אנחנו משתדלים בכל כוחנו לפעול על פי התורה, לקבל את הנחיית הרבנים ולדעת שציבור תורני גדול בישראל מסתכל אלינו ויש מי שבשבילו שאנחנו כציונים דתיים נאמנים לדרך אבותינו״.