הרב ליאור: דמוקרטיה – העבודה זרה של דורנו

במהלך אירוע בו השתתף תקף הרב דב ליאור את המשטרה והפרקליטות בשל מעצרו בשבוע שעבר. "המאבק נגד כינון תורת ישראל – נמשך", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 08:24 א בתמוז התשעא

הרב ליאור: דמוקרטיה – העבודה זרה של דורנו
קוממיות, צילום: קוממיות

"העבודה הזרה של דורנו זו הדמוקרטיה. פעם היו הבעל והעשתרות, והיום זו הדמוקרטיה. במקום שהדמוקרטיה תהיה צורת שלטון, היא הפכה להיות ערך. זה טוב לאנשים שחיים חיי הפקרות, כי הם לא רוצים רסן על עצמם" - כך אמר הרב דב ליאור בסוף השבוע האחרון, במהלך אירוע בו השתתף ובהתייחס לספר "תורת המלך", לגביו נחקר בחשד להסתה בשל הסכמה שנתן לו.

כפי שדווח בכיפה, ביום שני שעבר נעצר הרב ליאור בחשד להסתה, זאת בשל תמיכתו בספר "תורת המלך" שמתיר, במצבים מסויימים, הריגת גוים חפים מפשע במהלך מלחמה. מעצרו של הרב ליאור זכה לגינויים כמעט מקיר לקיר ואף למחאות המוניות, כשתלמידיו חסמו את הכניסה לירושלים ואף ניסו לפרוץ לבית המשפט העליון. במהלך העימותים שלהם עם המשטרה נעצרו עשרות, ששוחררו באותו השבוע. הבוקר נעצר גם הרב יעקב יוסף, על רקע דומה.

ביום שישי הגיע הרב ליאור לאירוע פדיון הבן ביישוב שעלבים, שם המתינו לו כ-1,000 איש שקיבלו את פניו בתמיכה, על רקע מעצרו. במהלך האירוע נשא הרב ליאור גם דברים בהקשר אקטואלי ובהתייחס למעצרו אמר כי "המאבק נגד כינון תורת ישראל בעולם לא התחיל בדורנו", אמר, "אלא כבר בזמנו של אברהם אבינו. גם לאברהם אבינו עשו חקירה, וזרקו אותו לכבשן האש. כך במשך הדורות, המלחמה נגד האמת נמשכת עד עצם היום הזה".

הרב ליאור טען בדברו כי "עם ישראל צריך לחזור לכור מחצבתו. את כל המחבלים מסביבנו צריך ליישב בארצות מוצאם. צריך להעניק להם את זכות השיבה לארצם, ורק אז ישרור שלום וביטחון בינינו". הוא הוסיף ותקף את המשטרה והוסיף לטעון כי "כל זמן שינסו לחקות את תרבות הוליווד, מצבנו ילך ויתדרדר... כל החולשות האלה יתפוגגו במשך הזמן".