הרב לוינשטיין לבוגרי המכינה: "אני נאבק על כבודה של האישה ומעלתה"

במכתב מפורט שנשלח לבוגרי המכינה בעלי, מסביר הרב לוינשטיין את הביטויים שאמר, מבאר את יחסו לגיוס בנות לצבא ותוקף את התנועה הפמינסטית: "נטלה בעלות ובלעדיות על מעמד האישה". קראו את המכתב המלא

חדשות כיפה משה מאירסדורף 27/03/17 22:07 כט באדר התשעז

בזמן ששר הביטחון עדיין מצפה שיגיע לשימוע בעניין התבטאויותיו, שולח היום הרב לוינשטיין מכתב לבוגרי המכינה ובו הוא מסביר את התבטאויותיו בשיעור שעוררו סערה ציבורית ומבאר את השקפת עולמו ש"לא השתנתה".

"מסביב יהום הסהר...", כותב הרב לוינשטיין, "האופן שבו הדברים מוצגים בתקשורת וודאי גורם לרבים מכם להרים גבה ולשאול מה קרה לי. אולי חלק מכם כועס, או אפילו מתבייש שלמד בעלי אצל הרב "החשוך". יש לי מחויבות כלפיכם, ועל כן מצאתי מקום להביע את דעתי בדברים קצרים המתייחסים אל הנושאים שעלו. כתבתי באופן גלוי, ישיר ואמיתי, דברים היוצאים מן הלב, בתקווה שגם ייכנסו אל הלב.

הרב בוחר במספר ביטויים שעוררו את הכעס העיקרי והובלטו בתקשורת ומסביר אותם, ולמה התכוון. כך לדוגמא הביטוי "כשהבחורים 'חמים' עליהם לקחת בחורות 'חמות'" מסביר הרב לוינשטיין: "בבית המדרש כל אחד יודע, ואמרתי זאת במפורש בשיחה, שהחום מתייחס לאהבת ד', לדבקות בד', ברגשות חמים כלפי התורה ויראת שמיים, בין אצל בנים ובין אצל בנות. כשעוזבים את הלימוד והולכים לצבא או לשירות לאומי, חום אהבת ד' עלול להצטנן עם הזמן והדתיות עלולה להיחלש. באותו מעמד המלצתי על נישואין בזמן ששניהם מלאי אהבת ד' כדי שיקימו בתים נאמנים בישראל. הביטוי, בעקירת שם שמיים ממנו, קיבל משמעות של פריצות וליצנות".

8

הרב מדגיש בשיחה, ומזכיר לתלמידיו את השיעורים הרבים שהעביר בנושא "מעלת האשה ביהדות, וכותב: "הנושא המרכזי שדנים בו הוא "יחסִי המזלזל בנשים". אין לכך דבר עם השקפת עולמי. עבורי, האישה זה הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא הבורא בעולם. על כך מברכת האישה "שעשני כרצונו". זו אריסטוקרטיה רוחנית, זו המתנה הגדולה ביותר שהביא הבורא לעולם. האישה מביאה את חכמתה הייחודית, את כישרון הבאת החיים ובניינם, יציקת היסודות הטבעיים והיחס העדין והמוסרי בחינוך הילדים. יש בה אוצרות חיים ייחודיים שאין בשום נברא אחר.

מובן שאין זה סותר את הבאתה לידי ביטוי את כשרונותיה ויכולותיה הגדולים בשאר תחומי החיים. מאז ומעולם אני מעביר שיעורים בזוגיות ובניין הבית, ואני מקפיד ללמד את הבנים שהנושא אינו "מעמד האישה" ביהדות, אלא "מעלת האישה" ביהדות, כבודה של האישה. לקיחת דברַי למקום שבו אני מזלזל או בז לנשים הוא ההיפך מכל השקפת עולמי".

הרב תוקף במכתבו את הפמינסטיות שלקחו בשבי את הבנות הדתיות: "התנועה הפמיניסטית נטלה בעלות ובלעדיות על מעמד האישה עפ"י השקפת עולם שאינה עולה בקנה אחד עם היהדות. היא יצרה תודעה כאילו היא זו ששומרת על כבודן ומעמדן של הנשים, וממילא כל מי שיוצא נגדה בעצם יוצא נגד הנשים. הנשים נלקחו בשבי ע"י תנועה זו.

בזעקתי, אני מנסה להציל את הבנות מהשבי הפמיניסטי ולהיאבק על כבודן כנשים עפ"י היהדות, וכנגד הפגיעה בכבודן ע"י הליברליות. הם טוענים שמי שמדבר נגד הפמיניסטיות נעשה שותף לפגיעה בנשים, ואני טוען להיפך: מי שמדבר נגד הפמיניסטיות משחרר את הנשים מהשבי הפמיניסטי ונלחם למען מעלתן וכבודן של הנשים!".

הרב לוינשטיין מרחיב גם את התייחסותו לנושא הגיוס הבנות הדתיות לצבא. לדבריו, עד לפני כמה שנים גם בנות שהתגייסו לתפקידים עורפיים לא מחו בידן. לדבריו שלוש סיבות עיקריות גרמו לבנות להתגייס: השירות הלאומי לא מספק מספיק, התפקידים שנכנסו לצבא מפתי ומשמעותיים הרבה יותר, הערצה לבנים הלוחמים ולמיתוסים שנוצרו סביבם, וההבטחות של הצבא לספק את כל צורכיה של הבחורה הדתיה.

"ישאלו השואלים: הרי גם בשירות הלאומי יש בעיות? ולעומתם אענה: אכן יש בעיות, אבל הסיכון הרוחני נמוך לאין ערוך. כמו כן, תמיד הבת יכולה לעזוב את המקום הבעייתי. זו אינה מסגרת צבאית כל מי שאכפת לו מעתידן של הבנות - צריך הדבר להדיר שינה מעיניו".