הרב לבנון: מקווה ליום שבו צה"ל "יתחרד" וינהג כדרכנו

הרב האזורי לשומרון מחדד את פסיקתו לתלמידיו סביב סוגיית שירת נשים: "מי שיצטייד באטמי אוזניים, לא חייב לצאת מטקס רשמי". עם זאת, לדבריו "החלטת צה"ל היא כפיה אנטי דתית"

חדשות כיפה אורי פולק 27/11/11 13:20 א בכסלו התשעב

הרב לבנון: מקווה ליום שבו צה"ל "יתחרד" וינהג כדרכנו
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, שקרא לחייליו שלא להתגייס לצה"ל בעקבות החלטת הרמטכ"ל על חיוב השתתפותם של חיילים בטקסים רשמיים גם אם הם כוללים שירת נשים, ממתן את עמדתו אך קובע בנחרצות כי "שירת נשים אסורה לכתחילה" - על פי ההלכה.

בגילוי דעת שפרסם הרב לבנון ביישובו אלון מורה, בסוף השבוע האחרון, כותב הרב לבנון כי "חכמים קבעו כי "קול באישה ערווה", כלומר, שאסור לגברים לשמוע שירת אישה. לכן ברור, שלכתחילה, היינו שמחים אם כל הגופים הציבוריים היו פועלים ברוח זו, וכפי שאנחנו נוהגים, נשים שרות בפני נשים וכולן שמחות מכך".

אולם, לדבריו, "מאחר ואין לנו אפשרות להשפיע על כל הציבור, לכן, אם באירוע מזמינים זמרת, אצטער על כך, אך אניח לאותו ציבור לנהוג כאוות נפשו. כמו שאם נקבע אירוע לשבת, ויש בו חילול שבת, כל שומר מצוות ידיר רגליו מהמקום ולא ינסה לכפות דעתו על אחרים". לטענת הרב לבנון, "אם יתקיים אירוע כזה בצה"ל, אורה לכל חייל שישאל, לבקש ממפקדו לצאת ולא להיות נוכח בעת האירוע. אם יהיה חייל אשר יחליט שלא לצאת אלא להצטייד באטמי אוזניים ובכך להמנע משמיעת הזמרת, לא אחייב אותו לצאת".

הרב לבנון מוסיף וקובע כי החלטת צה"ל בדבר חיוב חיילים להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים הינה "כפיה אנטי דתית". לדבריו, "במקרה כזה מתקוממת תורת ישראל, ללא פשרות, ואינה מותירה מקום לשיקול דעת: החייל חייב לצאת מאירוע כזה, ולא משנה כלל מה תהיינה התוצאות של מעשיו".

"לכן אמרתי, שצה"ל שלי הוא צה"ל המאפשר לי לנהוג על פי אמונתי. אם צה"ל כופה אנשים לנהוג בניגוד לאמונתם, הוא חדל מלהיות צבא העם, עם כל המשמעויות הכרוכות בכך", מסביר הרב לבנון, שחתם את דבריו בתקווה כי הוא "מאמין ומצפה ליום שבו צה"ל 'יתחרד' וינהג כולו על פי דרך אבותינו".