הרב לבנון לתלמידי ההסדר: אל תתגייסו לצנחנים

על רקע התנהלות החטיבה ביחס ליציאתם של חיילי ישיבות ההסדר לפיקוד, טוען הרב האזורי לשומרון כי עדיף לתלמידים להתגייס למסגרות אחרות

חדשות כיפה אורי פולק 20/06/11 19:09 יח בסיון התשעא

הרב לבנון לתלמידי ההסדר: אל תתגייסו לצנחנים
יחצ, צילום: יחצ

על רקע התנהלות חטיבת הצנחנים ביחס להמשך שירותם של חיילי ישיבות ההסדר ויציאתם למסלולי פיקוד, קורא הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון – שלא להתגייס לחטיבה.

אריאל (השם המלא שמור במערכת), חייל במסלול ההסדר המשרת בגדוד 101 של חטיבת הצחנים, סיפר לכיפה כי לאחר האימון המתקדם, כשמפקדיו הציעו לו לשקול יציאה למסלול פיקודי, הבין החייל כי אם לא יוותר על מסלול ה״הסדר״, ספק אם יתאפשר לו לצאת לקורס מפקדי כיתות. ״המ״פ שלי טען כי החטיבה לא מעוניינת במפקדים בייני״שים, מפני שפרק הזמן שהם יכולים לשרת בו, מצומצם. הדברים לא נאמרו באופן מפורש, עד שאחד מחבריי, שלחץ וביקש לצאת לקורס, הגיע לשיחה אישית עם מפקד גדוד 101, שאמר לו כי הוא לא מתכוון לחתום על טופס היציאה לקורס עד שיוותר על המסלול״. אריאל ציין כי נכון לעת עתה, אף חייל במסלול ה״הסדר״ לא אושר ליציאה לפיקוד, לפחות לא במחזור הגיוס הנוכחי.

כידוע, החיילים במסלול ה"הסדר" משרתים שנה וארבעה חודשים, ובמידה והם יוצאים לפיקוד הם אינם מוכרחים, במקרים רבים, להאריך את שירותם הצבאי. כיוון שכך, מפקדים בכירים בחטיבת הצנחנים מתנגדים לשילובם של ה"הסדרניקים" במסלולי פיקוד. דבריו של המג"ד מתיישבים גם עם עמדתו של מפקד החטיבה לשעבר, אל"מ אהרון חליווה, שהצהיר בפומבי כי הוצאת תלמידי ה"הסדר" לפיקוד הינה "לא כדאית" מבחינתו.

 

בתגובה לשאלת כיפה טוען הרב לבנון כי לא כדאי לתלמידי ישיבות ההסדר להתגייס לחטיבת הצנחנים, זאת בשל התנהלותה הבעייתית כלפי הביני"שים, בעיקר בשל סירובם העקרוני לשירות תלמידי ישיבות ההסדר במסלולים פיקודיים. לעומתו, ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב שלמה אבינר, ממליץ לביני"שים בכל זאת לנסות ולהתגייס לצנחנים, זאת בכפוף לאישור והתייעצות עם ראש הישיבה של אותו תלמיד. "ישנם שיטות שונות ומסלולים שונים לשירות בצה"ל של בני ישיבות, ועל כן על התלמיד בעצמו ליצור קשר עם ראש הישיבה שלו ולבחון, בשיחה איתו, האם כדאי לו להתגייס לצנחנים".