הרב לבנון: הדמוקרטיה פשטה את הרגל, נמשיך לקוות למדינת הלכה

הרב האזורי לשומרון מצטרף לעמדתו של בני קצובר, בביקורת על המשטר הדמוקרטי בישראל. לטענתו, "התככים בדמוקרטיה הישראלית הפכו לגרועים לא פחות ממשטרים דיקטטוריים"

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 18:24 יג בטבת התשעב

הרב לבנון: הדמוקרטיה פשטה את הרגל, נמשיך לקוות למדינת הלכה
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

"ברור לכולם שהדמוקרטיה בישראל פשטה את הרגל. התככים שבה הפכו לגרועים ביותר, לא פחות גרועים ממשטרים דיקטטוריים. עם זאת, החזון של מדינת הלכה הוא חזון שעוד יתגשם, בוודאי עם בואו של משיח צדקנו, אך לא מחר בבוקר" - כך אומר הערב (א') לכיפה הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, זאת בעקבות דבריו של יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אשר טען כי "הדמוקרטיה הישראלית פשטה את הרגל".

כפי שדווח בכיפה, בראיון שהעניק לביטאון "בית משיח" טען קצובר כי "הייתי אומר שכיום לדמוקרטיה הישראלית יש תפקיד אחד מרכזי והוא להיעלם מהשטח". לדבריו, "הדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה, והיא חייבת להתפרק ולהתכופף בפני היהדות. היום כל האירועים מנתבים להכרה שאין דרך אחרת, אלא להעמיד במרכז את העניין היהודי על פני כל עניין אחר, וזו התשובה לכל המצב והאיומים".

בתגובה לדברים טוען הרב לבנון כי "החזון של מדינת הלכה הוא אחד הדברים שאנו מאמינים בו לעתיד לבוא, ואני מקווה שעוד בימינו אנו, שיתגשם ויתקן את המדינה. אין לי ספק כי מדינת הלכה תפתור משברים רבים המאפיינים כיום את ההתנהלות בישראל. מדובר באלטרנטיבה ברורה שתעשה רק טוב".

הרב לבנון מסביר כי "עלינו לקבל את המשטר הדמוקרטי בישראל, מפני שזה השלטון כרגע ומפני שאין לנו ברירה אחרת". עם זאת, לדבריו, מעבר לאמונה בכך שמדינת ישראל עוד תהיה מדינת הלכה, צריך "לתקן את המציאות הקיימת, בכך שנפעל לתיקון המנגנונים הקיימים בשלטון הדמוקרטי, בפוליטיקה ובבתי המשפט".

כדוגמה לכך טוען הרב לבנון כי על הציבור בישראל לפעול לשיפור מצבו של בית המשפט העליון, אשר לדבריו "פועל כיום מתוך מגמה של 'חבר מביא חבר', מתוך תככים. מרבית השופטים המכהנים שם רחוקים מרוח 'ישראל סבא' ומההלכה. חלק מהגשמת החזון הזה של מדינת הלכה הוא לפעול לתיקונו של בית המשפט העליון ולבחירתם של שופטים ראויים יותר ומחוברים יותר למסורת ישראל".