הרב לבנון: אסור לתלמידים צעירים להשתכר בפורים

בעקבות ריבוי האלכוהול במסיבות פורים בישיבות תיכוניות, אומר הרב אליקים לבנון כי לתלמידים אסור להשתכר, מקסימום לשתות מעט, וגם זה "בתנאי שהם רק מתבסמים ולא משתכרים". במשרד החינוך מדגישים: אסור להגיש אלכוהול בישיבות תיכוניות

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/12 13:05 יב באדר התשעב

הרב לבנון: אסור לתלמידים צעירים להשתכר בפורים
Mark Fischer-cc-by-sa, צילום: Mark Fischer-cc-by-sa

הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה וראש הישיבה במקום, אוסר על שתיית אלכוהול בפורים לתלמידים צעירים בישיבות תיכוניות.
בתשובה הלכתית שמסר הרב לבנון לאתר כיפה, הסביר הרב כי לתלמידים צעירים מותר לשתות רק מעט אלכוהול ביום פורים עצמו, זאת רק "בתנאי שהם רק מתבסמים ולא משתכרים". עמדתו ההלכתית של הרב לבנון גורסת כי "'חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע'. אולם, החושש שמא ישתכר וינהג בקלות ראש, או חלילה יגיע להקאה, ישתה מעט יותר מהרגלו ודי בזה".

חשוב להדגיש כי מדיניות משרד החינוך אוסרת על שתיית אלכוהול על ידי תלמידים, ובכלל זה גם במסגרת מסיבות פורים. "במהלך השנים האחרונות מרביתן של הישיבות התיכוניות אינן מקיימות את מסיבת פורים בתוך המוסד החינוכי אלא מחוצה לו. לפיכך, האחריות על תלמידים המציינים את פורים מחוץ למוסד החינוכי נתונה בידי הוריהם", טוענים במשרד החינוך.

במשרד החינוך מציינים כי "בישיבות בהן מתקיימות מסיבות פורים בתוך המוסד החינוכי, מחויבת הנהלת בית הספר לפקח אחר המסיבות ולמנוע מקרים של שתיית אלכוהול והשתכרויות. במקרים בהם נמצא, כי תלמידים שתו לשוכרה במסגרת מסיבה אשר נערכה בתוך המוסד החינוכי, מחויבת ההנהלה לנקוט באמצעים המשמעתיים העומדים לרשותה".