הרב לבנון: אלימות הממשלה גררה את המתיישבים לאלימות נגד צה"ל

הרב האזורי לשומרון אמנם מגנה את התפרעות פעילי הימין בחטמ"ר אפרים, אך טוען כי היא אשמת הממשלה. "זו אלימות וזו אלימות, של ממשלה הפועלת נגד מתיישבים שקטים ושלווים"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/11 09:47 יז בכסלו התשעב

הרב לבנון: אלימות הממשלה גררה את המתיישבים לאלימות נגד צה"ל
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון ורבה של אלון מורה, מאשים היום (ג') את ממשלת ישראל בכך שהתנהלותה הפוליטית בסוגיית המאחזים הובילה ללחץ בהתיישבות, ששיאה באירועי הלילה בבסיס החטיבה המרחבית אפרים. "התנהלות הממשלה היא אלימות באצטלה של דמוקרטיה, שאשמים בה שר הביטחון וראש הממשלה", אמר הרב לבנון לכיפה.

כפי שדווח בכיפה, הלילה חדרו כ-50 פעילי ימין לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, הבעירו צמיגים בקרבת הבסיס וגרמו נזק לרכבים באמצעות יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע ופיזור מסמרים על הכביש. הפעילים אף יידו אבנים לעבר רכבו של מפקד החטיבה, שלא נפגע באירוע. זמן קצר לאחר מכן, הצליחו כוחות צה"ל בשיתוף כוחות משטרת ישראל, להדוף את הפעילים מהבסיס.

הרב לבנון מסביר כי הוא אמנם מגנה מכל וכל את הפגיעה בבסיס צה"ל, או בחיילי צה"ל וטוען כי "אין שום עניין להתפרץ לבסיס צבאי. זה מזיק לכולנו, לעם ישראל, להתיישבות ולצה"ל. צה"ל יקר לכולנו וכולם יודעים זאת".

ואולם, באותה נשימה מדגיש הרב לבנון כי הוא "לא יכול שלא לגנות את ההתנהלות של כל ממשלת ישראל והעומדים בראשה, שר הביטחון וראש הממשלה, אשר מקשיחים עמדות וכתוצאה מכך גורמים לכך שקיצונים עושים מעשים שלא יעשו. אין שום סיבה לאיים היום בפינוי מאחזים, כשבכל מקום יש אפשרות להגיע לפתרון, ואין שום הצדקה לקיים פינויים כאלה". הרב לבנון טוען כי "זו אלימות וזו אלימות. יש אלימות נגד יהודים מצד אותם צעירים קיצונים המשתוללים מעבר לכל פרופורציות ויש אלימות של ממשלת ישראל נגד מתיישבים שקטים ושלווים".

הרב לבנון מסביר כי התנהלות הממשלה ביחס לסוגיית המאחזים ביו"ש, יוצרת מתח רב בקרב המתיישבים. "זה מלבה אש. כשמאות צעירים חיים ב"היכון" וכל הזמן מקבלים הודעות על התרעות לפינויים ותנועת כוחות, כל הציבור הזה כמרקחה. חיים באי שקט והכל בגלל גחמה של שר ביטחון בגלל מבנים שאני לא מבין למי הם מפריעים. זה לא שטח ערבי ולא כלום. אין שום עילה, ואם ישנה עילה, מגיעים להסדר".