הרב לאו עשוי להתמודד לתפקיד הרב הראשי

הציונות הדתית עושה זאת שוב: שינוי החוק שיאפשר לרבנים המבוגרים מגיל 70 להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, עשוי לסלול את דרכו של הרב ישראל מאיר לאו - מועמד חרדי - לסיבוב שני בתפקיד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/04/13 09:34 ח באייר התשעג

הרב לאו עשוי להתמודד לתפקיד הרב הראשי
matanya, צילום: matanya

יוזמת הרב חיים דרוקמן, לפיה ישונה החוק המאפשר התמודדות רבנים המבוגרים מגיל 70 על תפקיד הרב הראשי לישראל, החזירה למגרש מועמד אחר מוכר ביותר: הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב-יפו ולשעבר הרב הראשי לישראל, שעשוי להתמודד בשנית על התפקיד.

כפי שדווח אתמול בכיפה, הרב דרוקמן החל לגבש יוזמה למינויו של הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לתפקיד הרב הראשי לישראל. כבר בשנת 2003 ניסה הרב אריאל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל - אך הפסיד את התפקיד בעקבות ”דיל“ שנסגר בין המפלגות החרדיות, שהביא לבסוף למינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד. הרצתו של הרב אריאל לתפקיד כרוכה גם בשינוי חקיקה, היות והרב חצה את גיל ה-70, ולכן, על פי חוק, נאסר עליו להתמודד. אלא שנציגי הציונות הדתית בכנסת סבורים כי אם יקודם חוק להארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר, תוכל ”הבית היהודי“ לקדם חוק מקביל, שיאפשר לרבנים מבוגרים מגיל 70 להתמודד לתפקיד הרב הראשי.

עם זאת, במידה והחוק אכן ישונה, ההערכה הרווחת כי הרב לאו, דמות שבקונצנזוס הישראלי, עשוי לזכות בתפקיד. גורמים בציונות הדתית הביעו חשש כי דווקא יוזמת הרב דרוקמן תסכל את מינויו של רב ראשי ציוני-דתי לישראל, מפני שבמידה והרב לאו יחליט להתמודד לתפקיד - הוא יזכה לתמיכה מקיר לקיר של רוב המערכת הרבנית והפוליטית בישראל.

הרב דרוקמן כבר שוחח בימים האחרונים עם הרב לאו כדי לקבל ממנו תשובות ברורות בנושא, אך זה האחרון טרם קיבל החלטה סופית. גורמים בסביבתו אומרים כי ייתכן ובכוונתו להתמודד בכלל על תפקיד נשיא המדינה, לאחר סיום תקופת כהונתו של הנשיא המכהן שמעון פרס. בלשכתו אמרו כי ”הרב לא עוסק בכך“.

ובינתיים, שם נוסף עלה על שולחנו של הרב דרוקמן - הרב שלמה דייכובסקי, מנהל בתי הדין הרבניים, שגם מועמדותו נשקלת, כמועמד מוסכם גם על הציבור החרדי וגם על הציבור הציוני-דתי.