הרב לאו על אירוע הדקירה: זו אינה דרכה של תורה

הרב הראשי גינה בתוקף את אירוע הדקירה הערב במצעד הגאווה בירושלים ואמר כי על רשויות החוק לטפל באלימות בכל חומר הדין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/07/15 19:55 יד באב התשעה

הרב לאו על אירוע הדקירה: זו אינה דרכה של תורה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו מגנה באופן חריף את אירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים. "תורת ישראל אוסרת כל מעשה של אלימות ופגיעה באדם, ועל אחת כמה וכמה אדם שפוגע בזולתו ומנסה להרגו" אמר הרב.

הוא הוסיף, כי על רשויות החוק לטפל במעשה האלימות בכל חומר הדין, "מדובר במעשה חמור מאד וברור לכל שזו אינה דרכה של תורה ויהדות".

במהלך מצעד הגאווה שהתקיים היום בירושלים דקר ישי שליסל, 6 נפצעו, מתוכם 1 באורח קשה, 2 בינוני ו-3 קל. כל הפצועים סובלים מפצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון.

הדוקר, ישי שליסל, הוא אותו אחד שדקר לפני עשור בדיוק במהלך מצעד הגאווה מספר אנשים ורק לפני שלושה שבועות השתחרר מהכלא לאחר ריצוי כל תקופת מאסרו.

גם הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף גינה את המעשה: "דינו של הדוקר ברחובות ירושלים היום הוא כדין כל רוצח ואף חמור מכך,לא יתכן שיקום אדם וכביכול בשם הדת ירים ידו על נפש מישראל".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב אף הוא לאירוע הדקירה ואמר, "הדקירה במצעד הגאווה הוא פשע מוסרי ללא סליחה. מי שעשה זאת פגע בערכים יהודיים ומוסריים וצריך לבוא על עונשו בחומרה המרבית", מסר. "כשהאירועים יתבררו, על החברה הישראלית לעשות חשבון נפש כיצד הגענו לכך"

גם רה"מ בנימין נתניהו הגיב ואמר "מדובר באירוע חמור ביותר. נמצה את הדין עם האחראים למעשה. במדינת ישראל חופש הבחירה של הפרט הוא אחד הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, שהגיע יחד עם פעילי הארגון להפגין כנגד המצעד הגיב "אנחנו מתנגדים לדקירת יהודים. הגענו להפגין מול מצעד התועבה משום שאנחנו חושבים שאין מקום למצעדים כאלה בירושלים. ומדובר בפרובקציה שרק מתסיסה את הרוחות. וקוראים למשטרת ישראל לא לאשר את המצעד שוב בירושלים".