הרב לאו לנתניהו: הקם ממשלה שתאחד את העם ותכבד את המסורת

לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה, קיימו נתניהו והרב דוד לאו שיחה טלפונית ממושכת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 21:00 ה בניסן התשעה

הרב לאו לנתניהו: הקם ממשלה שתאחד את העם ותכבד את המסורת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל הערב (ד') על ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה, וקרא לו לאחות את הקרעים ולחזק את המדינה כיהודית ודמוקרטית, זאת על רקע דבריו של נתניהו ביום הבחירות באשר לערבים ההולכים להצביע.

"בהתאם לסעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה ולאחר שהתייעצתי עם נציגי רשימות המועמדים ולאחר שקיבלתי את הסכמתך, החלטתי להטיל עליך את התפקיד להרכיב ממשלה", אמר ריבלין. "בדמוקרטיה הרוב מכריע והרוב אמר את דברו בצורה ברורה בבחירות אלה. אדוני, אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית באמונו של העם היקר הזה, היושב בציון".

ריבלין אמר כי יש צורך לרפא את הפצעים והקרעים שפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות והתעצמו במערכת הבחירות, ואמר "בלהט המחלוקות בינניו נדמה שהאוזן שלנו כבתה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להאמר. לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. גובה הלהבות אינו משרת אף אחד. האש לא רק לוהטת, היא גם חלילה עלולה לשרוף. זו העת להתחיל בריפוי הפצעים".

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נשא אף הוא דברים הודה לאזרחי המדינה על האמון שנתנו בו להוביל את המדינה. "אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מכם, אלה שבחרו בי ואלה שלא. אפעל לאיחוי הקרעים, קרעים שנפערו בין חלקי החברה השונםי במהלך מערכת הבחירות".

"אמשיך בדרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית שמקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין”, הוסיף נתניהו והתייחס גם לנושא הרשות הפלסטינית: "ידינו מושטת לשלום עם שכנינו הפלסטינים. העם בישראל יודע ששלום אמיתי, עתידנו בכלל, יובטחו רק אם ישראל תישאר חזקה, איתנה ברוחה, איתנה בכוחה". נקפיד לשמר את בריתנו עם הטובה שבידידותינו, ארה"ב, ונמשיך לפעול יחד עם זאת למנוע את ההסכם שמסתמן עם איראן, הסכם שמסכם אותנו, את שכנינו, את העולם".

לאחר שריבלין הטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, קיימו ראש הממשלה והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שיחה טלפונית ממושכת.

במהלך שיחת הטלפון, בירך הרב הראשי את ראש הממשלה על היבחרו פעם נוספת לתפקידו והביע בפניו את תקוותו, כי הממשלה החדשה שתוקם, תהיה בעלת כבוד וההערכה לדת ולמסורת וקשובה יותר לעולם הרבנות, ממשלה שתפעל לקירוב בין חלקי העם. ״בשנתיים האחרונות ניסו לפגוע ברבנות הראשית ובסמכותה וזו העת להקים ממשלה קשובה ואכפתית יותר לעתיד היהדות בארץ ישראל, לחיבור העם למורשתו, לפעול לאחדות העם ולמניעת קיטוב ופילוג בין חלקי הציבור״ אמר הרב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן